![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τα πλοία αποτελεί μόνιμο πλέον αντικείμενο συζήτησης. Μία πρόταση η οποία βρίσκει ξανά αρκετούς υποστηρικτές αλλά και πολέμιους είναι το λεγόμενο «slow steaming», η μείωση δηλαδή της ταχύτητας με την οποία κινούνται τα πλοία προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι.
Μιλώντας σε διεθνή μέσα ενημέρωσης, o κ. Faig Abbasov του Transport & Environment, φορέας ο οποίος αντιπροσωπεύει 52 περιβαλλοντικές και όχι μόνο ομάδες από 26 χώρες της Ευρώπης, τόνισε ότι τα υποχρεωτικά όρια ταχύτητας προσαρμοσμένα στο εκάστοτε είδος πλοίου, αποτελούν μια αξιόπιστη λύση προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικές προδιαγραφές του ΙΜΟ.
Παράλληλα, ο κ. Abbasov προσέθεσε ότι το slow steaming δεν αποτελεί μια καινούργια πρόταση καθώς από το 2008, όταν και ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, μέχρι το 2012, πολλοί μεταφορείς αναγκάστηκαν να μειώσουν έως και 30% τις ταχύτητές τους. Κατά τον ίδιο η πρόταση αυτή βρίσκει σύμφωνες πολλές εταιρείες καθώς μειώνει το κόστος καυσίμων ενώ η εφαρμογή δεν απαιτεί χρονοβόρες και απαιτητικές διαδικασίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ανάλυση του, επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, δημοσίευσε ο Πανελληνίος Σύνδεσμος Εξαγωγέων και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ). Σύμφωνα με…
Προβληματισμός επικρατεί στην επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά για τις δυνητικές επιπτώσεις των δασμών. Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Ο προβληματισμός…
GTT, COSCO Shipping LNG Investment (Shanghai) Co., Ltd. (CSLNG) και COSCO Shipping Heavy Industry Co., Ltd. (CHI) υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας. Πρόκειται για την…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πέρασε χθες Κυριακή σε νέο επίπεδο τον εμπορικό πόλεμο που άρχισε ήδη αφότου ανέλαβε, υποσχόμενος να προχωρήσει από σήμερα…
Περισσότερες επιθεωρήσεις πλοίων αναμένεται να πραγματοποιεί εφεξής η Δανία, τουλάχιστον όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από την περιοχή Skagen Roads των Danish Straits.…
Στη γενέτειρά του επέστρεψε το πρώτο LCO₂ carrier της Northern Lights. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Παρασκευή…
Σε ενισχυμένη παρουσία της στη Μεσόγειο στοχεύει η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών CMA CGM, καθώς πρόσφατα υπέγραψε νέα σύμβαση παραχώρησης με λιμένα της Συρίας.…
Το βλέμμα της στο υδρογόνο συνεχίζει να εστιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, η ΕΕ θα εγκαινιάσει μια πλατφόρμα κοινών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ