Οι χώρες της ΝΑ Ασίας αποτελούν την μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης των ωκεανών από πλαστικά, με την Κίνα, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη να είναι υπαίτιες για το 50% της ρίψης πλαστικών στην θάλασσα παγκοσμίως.
Οι ασιατικές χώρες έχουν μεγάλο μερίδιο στην θαλάσσια ρύπανση και αυτό αποδεικνύεται επίσης από το γεγονός ότι το 90% της ρύπανσης των ωκεανών από πλαστικά προέρχεται από δέκα ποταμούς, εκ των οποίων οι οκτώ βρίσκονται στην Ασία.
Σύμφωνα με έρευνα του World Economic Forum κάθε χρόνο εκτιμάται ότι 8 εκατ. τόνοι πλαστικών απορρίπτονται στους ωκεανούς. Εάν αυτό συνεχιστεί τότε υπολογίζεται ότι μέχρι το 2050 το συνολικό βάρος των πλαστικών στους ωκεανούς θα είναι μεγαλύτερο από το συνολικό βάρος των ψαριών!
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω οι κυβερνήσεις των ασιατικών χωρών έχουν προχωρήσει σε πολιτικές προκειμένου να αλλάξει άρδην αυτή η δραματική κατάσταση. Η Κίνα, η οποία αποτελεί και τον μεγαλύτερο παραγωγό πλαστικών αποβλήτων έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει σε σημαντικό βαθμό τον ρυθμό ανακύκλωσης απορριμμάτων σε 46 πόλεις της.
Η Ινδία επιθυμεί να καταργήσει τα πλαστικά μιας χρήσης μέχρι το 2022. Άλλα ασιατικά κράτη όπως το Μπαγκλαντές έχουν απαγορέψει την χρήση πλαστικών σακουλών, εάν και δεν εφαρμόζεται το συγκεκριμένο μέτρο στην χώρα σε πλήρες βαθμό.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του World Economic Forum, ένα αποτελεσματικό μέτρο για την καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης είναι η επιβολή φόρων αλλά και ορίων στην παραγωγή πλαστικών, ενώ θετικά αποτελέσματα θα επέφερε η χορήγηση «κινήτρων» από τις κυβερνήσεις στους παραγωγούς πλαστικών προκειμένου να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις όπως τα βιοδιασπώμενα πλαστικά.
Γενικά οι κυβερνήσεις των χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο θα πρέπει να λάβουν δραστικά μέτρα προκειμένου να αφυπνήσουν την περιβαλλοντική συνείδηση των πολιτών και όχι μόνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα φορτηγό αεροπλάνο της DHL συνετρίβη σήμερα γύρω στις 05:30 (ώρα Ελλάδας) κοντά στο αεροδρόμιο του Βίλνιους, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του…
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ