
Η ECSA, o θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, και η SEAEurope χαιρέτισαν την πρόσφατη δήλωση της Επιτρόπου Εμπορίου της Ε.Ε., κ. CeciliaMalmström, σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που εφαρμόζονται σε χώρες της Άπω Ανατολής.
Συγκεκριμένα, οι επιδοτήσεις που χορηγούνται από τις κυβερνήσεις της Ν. Κορέας και της Κίνας προς τα κρατικά ναυπηγεία και τις ναυτιλιακές εταιρείες των χωρών αυτών έχουν προκαλέσει την αντίδραση των Ευρωπαίων, καθώς θεωρούν ότι διαστρεβλώνοται με αυτόν τον τρόπο οι συνθήκες του υγιούς ανταγωνισμού.
Η κ. Malmström από την πλευρά της δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προστατεύσει τους τομείς της ναυτιλίας, της ναυπηγικής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού της Ευρώπης.
Ο κ. Christophe Tytgat, γενικός γραμματέας της SEA Europe, ανέφερε ότι οι επιδοτήσεις που δίνονται από την κυβέρνηση της Ν. Κορέας σε ναυπηγεία και ναυτιλιακές της χώρας έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται υπερπροσφορά στην παγκόσμια ναυπηγική και ναυτιλιακή βιομηχανία, επιφέροντας δυσμενείς συνέπειες στην ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης.
SEA Europe και ECSA καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και τα κράτη- μέλη της Ε.Ε. να λάβουν δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους πρακτικών από μέρους της Κίνας και της Ν. Κορέας, έχοντας ως στόχο να προάγουν ένα δίκαιο «παιχνίδι ανταγωνισμού» για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της ECSA, η ανοιχτή αγορά και η διεξαγωγή του εμπορίου βασιζόμενου σε κανόνες αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης να μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ