
To Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης απεφάνθη κατά της Βολιβίας αναφορικά με την πολυετή διαμάχη της με την γειτονική Χιλή για την δυνατότητα πρόσβασης της πρώτης στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Ο πόλεμος του Ειρηνικού μεταξύ Χιλής και Βολιβίας που διήρκησε από το 1879 έως το 1883 είχε ως αποτέλεσμα η Βολιβία να χάσει τα έδαφη εκείνα που της έδιναν πρόσβαση στην θάλασσα. Έκτοτε οι εκάστοτε κυβερνήσεις της Βολιβίας προσπαθούσαν να ανακτήσουν την πρόσβαση της χώρας προς την θάλασσα προκειμένου να διενεργούνται οι εμπορικές της συναλλαγές.
Παρά την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, η οποία θεωρείται τελική και δεσμευτική, ο πρόεδρος της Βολιβίας, Έβο Μοράλες δήλωσε ότι η χώρα δεν θα εγκαταλείψει την προσπάθεια. Από την άλλη πλευρά ο Χιλιανός πρόεδρος Σεμπαστιάν Πινέρα χαιρέτησε την απόφαση του δικαστηρίου τονίζοντας ότι η Χιλή δεν έχει καμία υποχρέωση να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με την Βολιβία.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, ένα μεγάλο μέρος του εμπορίου της Βολιβίας διενεργείται μέσω των λιμένων της Χιλής και η πρόσβαση της Βολιβίας στον Ειρηνικό αποτελεί κλειδί για την ενίσχυση της οικονομίας της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ