
Η Βενετία, που η ιστορία της εδώ και εκατοντάδες χρόνια είναι άρρηκτα δεμένη με την θάλασσα, βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο να δει την κύρια πλουτοπαραγωγική της πηγή, τον λιμένα της, να περιορίζει την δραστηριότητά του λόγω πιθανών μέτρων προστασίας της λιμνοθάλασσάς της.
Συγκεκριμένα, την τοπική Ένωση των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο καθώς και την Εθνική Ομοσπονδία Ναυτικών Πρακτόρων της Ιταλίας «Fedeagenti» έχουν ανησυχήσει έντονα θέσεις που δημοσιοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης περί μη χορήγησης άδειας για πλόες στη λιμνοθάλασσα σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος της βενετικής λιμνοθάλασσας. Οι σχετικές δηλώσεις προήλθαν από τον Ιταλό υπουργό Πολιτισμού Αλμπέρτο Μπονισόλι, τις οποίες υποστήριξε και ο συνάδελφός του υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ντανίλο Τονινέλι.
Για τους δύο θεσμικούς φορείς, όπως επισημαίνεται σε δελτίο Τύπου, μία τέτοια απαγόρευση θα έχει άμεσα αρνητικές συνέπειες στον εμπορικό λιμένα της Βενετίας, θέτοντας σε κίνδυνο 18.000 θέσεις εργασίας και αφαιρώντας από την πόλη ένα σημαντικό εισόδημα (έως και 20%), που σήμερα παράγεται χάρη στη λειτουργία του λιμένα σε ολόκληρη την μητροπολιτική περιοχή (άνω του 1 δις ευρώ).
Ο επικεφαλής της τοπικής Ένωσης των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο, Αλεσάντρο Σάντι, με αφορμή τις θέσεις μελών της ιταλικής κυβέρνησης συνασπισμού του πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε, δήλωσε πως «αντιμετωπίζουμε μία θανατική καταδίκη του λιμένα, που αποτελεί την κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή της Βενετίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής του Βένετο».
Από την πλευρά του ο Τζιαν Έντσο Ντούτσι, πρόεδρος της Federagenti, τονίζει πως «για χρόνια οι ναυτικοί πράκτορες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, με έρευνες, αναλύσεις, μελέτες, τις οποίες έχουν κοινοποιήσει τόσο στο ευρύ κοινό όσο και σε ιδιωτικούς φορείς, και έχουν καταδείξει την συμβατότητα του λιμένα της Βενετίας με την προστασία τόσο της πόλης όσο και της λιμνοθάλασσάς της». Για τον επικεφαλής της Federagenti το μέλλον της πόλης βρίσκεται στο λιμάνι της και εκφράζει «την σθεναρή αντίθεση στα προτεινόμενα μέτρα της ιταλικής κυβέρνησης», ενώ δηλώνει πως θα ληφθούν όλα τα μέτρα για να προστατευθεί ο λιμένας, οι εργαζόμενοι, οι οικογένειές τους και «βεβαίως η κοινή μας ιστορία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ