
Το 4ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής με τίτλο «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Με πυξίδα στραμμένη στο μέλλον» είναι ο βασικός άξονας γύρω από τον οποίο αναπτύσσονται οι συζητήσεις και οι προβληματισμοί κορυφαίων παραγόντων της ναυτιλίας, επιστημόνων και ειδικών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το Συνέδριο θα διεξαχθεί την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή καθώς δυνάμεις που αντιπροσωπεύουν τις ιδέες του προστατευτισμού επιδιώκουν να υψώσουν τείχη στο ελεύθερο εμπόριο. Η ελληνική και η διεθνής ναυτιλία ―ως παγκοσμιοποιημένος κλάδος― παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις αυτές και εύχεται ότι στο τέλος τα πλεονεκτήματα του ελεύθερου εμπορίου θα «κερδίσουν». Παράλληλα, οι συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις, που στοχεύουν υποτίθεται στη σωστή και περιβαλλοντικά φιλική λειτουργία της ναυτιλίας, δημιουργούν ανισορροπίες στον κλάδο επηρεάζοντας αρνητικά το κόστος μεταφοράς αλλά και τον υγιή ανταγωνισμό σε βάρος της διεθνούς κοινότητας και των καταναλωτών. Οι προκλήσεις για τη διεθνή και ελληνική ναυτιλία είναι πολλές και μεταξύ αυτών η υιοθέτηση των νέων τεχνολογικών προτάσεων που μεταβάλλουν δραματικά τον τρόπο λειτουργίας μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Μέσα σε ένα περιβάλλον με πολλές αβεβαιότητες οι Έλληνες πλοιοκτήτες, πρωταγωνιστές του κλάδου, κρατούν το τιμόνι σταθερά προς την ανάπτυξη και με αξιοζήλευτη ρευστότητα επενδύουν αυξάνοντας μερίδιο αγοράς σε βάρος των συναδέλφων τους από τις χώρες κυρίως της Άπω Ανατολής.
Θεματικές Ενότητες:
1. Ενότητα 1η: Οι διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις, το ελεύθερο εμπόριο, οι τάσεις προστατευτισμού και οι επιπτώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία
2. Ενότητα 2η: Περιβαλλοντικές ρυθμίσεις: Η ναυτιλία αποτελεί μέρος της λύσης και όχι το πρόβλημα.
3. Ενότητα 3η: Ψηφιακή επανάσταση και ναυτιλία
4. Ενότητα 4η: Η ευρωπαϊκή ναυτιλία και ο διεθνής ανταγωνισμός: Θάρρος ή αλήθεια;
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου μπορείτε να το βρείτε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ