
Νέα δεδομένα φέρνει στο φως μία νέα μελέτη από την NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment (T&E), αναφορικά με τον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Ο Κανονισμός της Ε.Ε. ορίζει ότι τα πλοία κρατών μελών θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες (εντός και εκτός Ε.Ε.) οι οποίες πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης. Ο Kανονισμός ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Όπως έχουν αναφέρει κατά καιρούς διεθνή μέσα ενημέρωσης, ο χρόνος που απομένει για την έναρξη της ισχύος του Κανονισμού φαίνεται να μην επαρκεί για να μπορέσει να ενταχθεί στον παραπάνω Κατάλογο ένας επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων ο οποίος θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην αντίστοιχη ζήτηση για διαλύσεις πλοίων.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από την πρόσφατη μελέτη της NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment ο αριθμός των «εγκεκριμένων» εγκαταστάσεων ανακύκλωσης σήμερα είναι επαρκής για να εξυπηρετήσει τις διαλύσεις πλοίων κρατών- μελών της Ε.Ε..
Προς το παρόν 20 εγκαταστάσεις ανακύκλωσης σε κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν εγκριθεί, οι οποίες εκτιμάται ότι έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στον απαιτούμενο ρυθμό διάλυσης πλοίων, χωρίς οι πλοιοκτήτες να χρειάζεται να στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε διαλυτήρια εκτός Ε.Ε., καθώς οι συνθήκες διάλυσης πλοίων σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές και η Ινδία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες τόσο για την υγεία και την ασφάλεια των εργατών όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Από τη άλλη πλευρά όμως οι παραπάνω χώρες αποτελούν «λιμένες καταφυγής» για τα υπό διάλυση πλοία καθώς προσφέρουν χαμηλές τιμές διάλυσης. Γι’ αυτόν τον λόγο μία μεγάλη μερίδα πλοιοκτητών εκφράζει την άποψη ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν στον κατάλογο εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων εκτός Ε.Ε. με το πρόσχημα ότι δεν είναι επαρκής ο αριθμός εγκαταστάσεων ανακύκλωσης οι οποίες να συμμορφώνονται με τον «εγκεκριμένο» κατάλογο της Ε.Ε.
Στις 3 Οκτωβρίου 2018 αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ενδιαφερόμενων μερών προκειμένου να εξεταστεί το ζήτημα της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Καταλόγου Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ