
Η αδυναμία της Τερέζα Μέι στην Σύνοδο Κορυφής του Σάλτσμπουργκ να πείσει τους 27 ηγέτες της Ε.Ε. ότι το σχέδιο Τσέκερς αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για το Brexit είχε σαν αποτέλεσμα η στερλίνα να καταγράψει απώλειες την περασμένη Παρασκευή (21/09). Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, μία ενδεχόμενη αδυναμία επίτευξης συμφωνίας για το Brexit θα ασκήσει έντονες πιέσεις στο βρετανικό νόμισμα. H άποψη αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο αν ανατρέξουμε στο 2016 όταν και η στερλίνα κατέγραψε απώλειες 10% το αμέσως επόμενο διάστημα του δημοψηφίσματος.
Σε κάθε περίπτωση ο FTSE 100, ο οποίος αποτελείται ως επί το πλείστον από εταιρείες απ’ όλο τον κόσμο κατέγραψε κέρδη 1,7% την Παρασκευή, ενώ ο FTSE 250, o οποίος αποτελείται κυρίως από εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου είχε κέρδη μόλις 0,2%. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η βρετανική οικονομία φαίνεται ανεπηρέαστη, παρά την αβεβαιότητα που εγείρεται γύρω από το Brexit, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για την πορεία των λιανικών πωλήσεων το καλοκαίρι.
Στις ΗΠΑ, τόσο ο Dow Jones όσο και ο S&P 500 έφτασαν την περασμένη εβδομάδα σε ιστορικά υψηλά καθώς το ενδιαφέρον των επενδυτών για τις αμερικανικές κεφαλαιαγορές παραμένει «ζωηρό» οδηγούμενο από την ραγδαία ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας. Στον αντίποδα, οι επενδυτές ανά τον κόσμο εξακολουθούν να πονοκεφαλιάζουν για την κλιμάκωση των εμπορικών σχέσεων ΗΠΑ- Κίνας.
Τέλος, αυτή την εβδομάδα αναμένουμε την αύξηση των επιτοκίων από την Fed στο 2,25% ως απάντηση στην ισχυρή ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται το Συνέδριο των Εργατικών στους οποίους θα καταφύγει η Μέι για να περάσει το σχέδιό της από το κοινοβούλιο, ενώ 30 Σεπτεμβρίου με 3 Οκτωβρίου συνεδριάζει το κυβερνών Συντηρητικό Κόμμα.
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ