
Η Γερμανία, ένα από τα πιο παραδοσιακά ναυτιλιακά κράτη της γηραιάς ηπείρου, έχει δει τον εμπορικό της στόλο να συρρικνώνεται κατά το 1/3 τα τελευταία έξι χρόνια, καθιστώντας την ως έναν από τους μεγάλους χαμένους της ναυτιλίας όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Wall Street Journal.
Πιο συγκεκριμένα οι γερμανικοί ναυτιλιακοί όμιλοι διαχειρίζονται πλέον ένα στόλο 2.400 εμπορικών πλοίων όταν το 2012 διαχειρίζονταν έναν στόλο αποτελούμενο από 3.800 πλοία. Η συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο δεν ήταν νηολογημένη στα γερμανικά νηολόγια. Σε όρους χωρητικότητας, το παραπάνω μεταφράζεται σε μείωση της τάξης του 25%.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR) σύμφωνα με τα οποία από τα πλοία αυτά που χάθηκαν από τα «γερμανικά χέρια» 140 (4,6 εκατ. gross tonnage αγοράστηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες, 70 πλοία (2,3 εκατ. gross tonnage) από Κινέζους και 50 πλοία (1,3 gross tonnage) από Σιγκαπουριανούς πλοιοκτήτες.
Τέλος ένα επίσης χαρακτηριστικό γεγονός που καταδεικνύει την «παρακμή» της γερμανικής ναυτιλίας αποτελεί η έξοδος πολλών γερμανικών τραπεζών (π.χ. Deutsche Bank) από την χρηματοδότηση του ναυτιλιακού κλάδου καθώς τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια από αυτές αγγίζουν πλέον δεκάδες δις δολαρίων, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ