
Τις επιπτώσεις που θα επιφέρει η διαρκής κλιμάκωση των εμπορικών διενέξεων μεταξύ ΗΠΑ– Κίνας καθώς επίσης και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ στην αγορά των containerships, ανέλυσε ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Sand στο S&P Global Platts, τόνισε ότι ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ- Κίνας δημιουργεί αβεβαιότητα γύρω από το διά θαλάσσης εμπόριο η οποία με τη σειρά της επιδρά αρνητικά στην διεθνή ναυτιλία και τις αγορές σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα ανέφερε ότι ενώ μέχρι στιγμής οι εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις έχουν επηρεάσει ως επί το πλείστον την αγορά των ξηρών φορτίων, τα νέα αμερικανικά μέτρα προστατευτισμού θα κάνουν έκδηλα τα σημάδια τους κυρίως στην αγορά των containerships καθώς το 10% των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται παγκοσμίως κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ.
Ο κ. Sand τόνισε επίσης ότι καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων αυξάνονται λόγω των εισαγωγικών δασμών οι καταναλωτές θα μειώσουν τη ζήτηση για τα εν λόγω εμπορεύματα με συνέπεια ο όγκος που διακινείται διά θαλάσσης να μειώνεται.
Αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ το 2020, σημείωσε ότι η ζήτηση για πιο «καθαρά» καύσιμα είναι λογικό να αυξηθεί, ενώ όσον αφορά τις επενδύσεις στα scrubbers από την αγορά των containerships επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν φτάσει στο απόγειό τους.
Ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO εκτίμησε επιπρόσθετα ότι τα επόμενα χρόνια οι τιμές καυσίμων θα ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υψηλότερα κόστη να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ των liner ναυτιλιακών και των shippers.
Τέλος ερωτώμενος για την προσφορά containerships o κ. Sand αναμένει υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τόσο το 2020 όσο και το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Υπερ: Σχεδόν μηδενικές οι παραγγελίες πλοίων-μεγαθηρίων το 2025 Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
«Τρέχουν» οι παραδόσεις αεροσκαφών το 2025, με την ευρωπαϊκή Airbus να ξεπερνά τις εκτιμήσεις αναλυτών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, η Airbus παρέδωσε…
Τον διπλασιασμό της κλίμακας ενός ήδη τεράστιου έργου φυσικού αερίου στη δυτική ακτή του Καναδά υποστηρίζει με σθένος η κυβέρνηση μετά τις εμπορικές τριβές…
Απώλειες σημειώθηκαν στις αγορές εμπορευμάτων τη Δευτέρα 7 Απριλίου, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του πετρελαίου μάλιστα να κατρακυλούν στα χαμηλότερα επίπεδα από το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ