Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Θετικό το κλίμα στην αγορά των dry bulk carriers

Θετικό το κλίμα στην αγορά των dry bulk carriers

Email
LinkedIn
Facebook
X

H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει ανακάμψει αρκετά το 2018 όπως αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έρευνα αναφορικά με την πορεία του κλάδου από τις αρχές του έτους.

Συγκεκριμένα η ναυλαγορά όσον αφορά τα Capesizes κινήθηκε σχετικά χαμηλά στις αρχές του έτους ενώ αυτή τη στιγμή τα ναύλα κυμαίνονται κατά μέσο στα $16.019 ημερησίως, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα.

Δρυ

Σύμφωνα με την BIMCO, εξέλιξη-ορόσημο για την αγορά κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους αποτέλεσαν οι εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα οι οποίες αυξήθηκαν κατά 31% όλο αυτό το διάστημα με αποκορύφωμα τον Απρίλιο όπου ανήλθαν στους 10 εκατ. τόνους. Στις αρχές Αυγούστου οι τιμές άνθρακα διεθνώς άρχισαν να εξασθενούν ωστόσο παραμένουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα δίνοντας ώθηση στις αμερικανικές εξαγωγές.

Από την άλλη, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα παρουσιάζονται μειωμένες και φέτος. Ενώ τον Ιανουάριο οι εν λόγω εισαγωγές έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, ο όγκος των εισαγωγών παρουσιάζει μείωση της τάξης του 0,8% κατά το πρώτο επτάμηνο του έτους συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Στον αντίποδα, η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα έχει ανέλθει φέτος σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς εγκαινιάζονται ολοένα και περισσότερες χαλυβουργίες στη χώρα.

Όσον αφορά την προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, από τα τέλη Μάρτη, ο παγκόσμιος στόλος έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 2,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η αύξηση αποτελεί απόρροια της σταθεροποίησης της ανάπτυξης του στόλου των Capesizes και του διαρκώς αυξανόμενου στόλου των Panamaxes.

Παράλληλα η BIMCO σημειώνει ότι μόνο το 8% (214.000) των διαλύσεων bulkers το 2018 αφορά πλοία τύπου Panamax. Στο σύνολο τους οι διαλύσεις bulk carriers έχουν αγγίξει μέχρι στιγμής τα 2,6 εκατ. DWT όταν το 2017 κινήθηκαν στα 14,7 εκατ. DWT και το 2016 στα 29,5 εκατ. DWT. Ξεκάθαρη λοιπόν ένδειξη ότι οι υψηλοί ναύλοι αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να διαλύσουν τα πλοία τους.

Τέλος η BIMCO εκτιμά ότι έως τα τέλη του έτους ο παγκόσμιος στόλος θα αυξηθεί κατά 2,7% εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις για διαλύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 5 εκατ. DWT.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μια θεσμική παράδοση: Ο εφοπλισμός τιμά τη ναυτεργατική συνεισφορά

Στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού απένειμε στους κύριους Βαρβατέ Ιωάννη και Πτήνη Ιωάννη,…

Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας: Η ασφάλεια, απόλυτη προτεραιότητα της ναυτιλιακής κοινότητας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας φέτος γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη στη σημασία της ασφάλειας εν πλω εν μέσω ραγδαίων μεταβολών και νέων…

Γενικός Γραμματέας OPEC: «Δεν υπάρχει κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου στον ορίζοντα»

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο OPEC για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου, εν μέσω συγκυριών που περικλείουν το βραχυπρόθεσμο outlook σε ένα πέπλο…

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Επιτεύξιμοι οι στόχοι για το 2030

Αισιόδοξο διαφαίνεται το πρόσφατο μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με το οποίο οι στόχοι τριπλασιασμού της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }