
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει ανακάμψει αρκετά το 2018 όπως αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έρευνα αναφορικά με την πορεία του κλάδου από τις αρχές του έτους.
Συγκεκριμένα η ναυλαγορά όσον αφορά τα Capesizes κινήθηκε σχετικά χαμηλά στις αρχές του έτους ενώ αυτή τη στιγμή τα ναύλα κυμαίνονται κατά μέσο στα $16.019 ημερησίως, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα.
Σύμφωνα με την BIMCO, εξέλιξη-ορόσημο για την αγορά κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους αποτέλεσαν οι εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα οι οποίες αυξήθηκαν κατά 31% όλο αυτό το διάστημα με αποκορύφωμα τον Απρίλιο όπου ανήλθαν στους 10 εκατ. τόνους. Στις αρχές Αυγούστου οι τιμές άνθρακα διεθνώς άρχισαν να εξασθενούν ωστόσο παραμένουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα δίνοντας ώθηση στις αμερικανικές εξαγωγές.
Από την άλλη, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα παρουσιάζονται μειωμένες και φέτος. Ενώ τον Ιανουάριο οι εν λόγω εισαγωγές έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, ο όγκος των εισαγωγών παρουσιάζει μείωση της τάξης του 0,8% κατά το πρώτο επτάμηνο του έτους συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Στον αντίποδα, η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα έχει ανέλθει φέτος σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς εγκαινιάζονται ολοένα και περισσότερες χαλυβουργίες στη χώρα.
Όσον αφορά την προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, από τα τέλη Μάρτη, ο παγκόσμιος στόλος έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 2,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η αύξηση αποτελεί απόρροια της σταθεροποίησης της ανάπτυξης του στόλου των Capesizes και του διαρκώς αυξανόμενου στόλου των Panamaxes.
Παράλληλα η BIMCO σημειώνει ότι μόνο το 8% (214.000) των διαλύσεων bulkers το 2018 αφορά πλοία τύπου Panamax. Στο σύνολο τους οι διαλύσεις bulk carriers έχουν αγγίξει μέχρι στιγμής τα 2,6 εκατ. DWT όταν το 2017 κινήθηκαν στα 14,7 εκατ. DWT και το 2016 στα 29,5 εκατ. DWT. Ξεκάθαρη λοιπόν ένδειξη ότι οι υψηλοί ναύλοι αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να διαλύσουν τα πλοία τους.
Τέλος η BIMCO εκτιμά ότι έως τα τέλη του έτους ο παγκόσμιος στόλος θα αυξηθεί κατά 2,7% εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις για διαλύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 5 εκατ. DWT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρέστη σήμερα, Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025, στην τιμητική εκδήλωση για τη συνεισφορά της Motor Oil (Ελλάς) στο Πολεμικό…
Επιδείνωση εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας το 2024 καθώς το έλλειμμα του αυξήθηκε στα 15,1 δισ. ευρώ από το 13,9 δισ. ευρώ…
Η Capital Ship Management Corp. (Capital) ολοκλήρωσε με επιτυχία τον πρώτο παγκοσμίως έλεγχο συμβατότητας tanker με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά (OPS)…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εκτίμησε την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου, ότι είναι «πιθανή» η σύναψη νέας εμπορικής συμφωνίας με την Κίνα. Η εξέλιξη αυτή…
Στην περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας τους στον τομέα της άμυνας στοχεύουν Αυστραλία και Παπούα Νέα Γουινέα. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, αξιωματούχοι των δύο…
Υψηλό δύο ετών στις εισαγωγές ντίζελ αναμένεται να καταγράψει η Σιγκαπούρη τον Φεβρουάριο, ελέω της επιβράδυνσης της ζήτησης των γειτονικών χωρών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 40 ετών διαμορφώνεται επί του παρόντος η μέση ηλικία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Arrow…
Στην Ινδία στρέφουν ολοένα και περισσότερο το βλέμμα τους οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών, καθώς η ινδική κυβέρνηση έχει ήδη προαναγγείλει μαζικές επενδύσεις με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ