Tην περασμένη εβδομάδα ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε στην υπογραφή νόμου, σύμφωνα με τον οποίο οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες πολύ μεγάλων γιοτ έχουν την δυνατότητα πλέον να νηολογούν τα σκάφη τους υπό αμερικανική σημαία, χωρίς να επιβαρύνονται με τους περιορισμούς που υπάρχουν στα μεγάλης χωρητικότητας εμπορικά πλοία τα οποία είναι νηολογημένα στις ΗΠΑ . H είδηση αυτή έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τον αμερικανικό Τύπο αφού μέλη της δημοσιογραφικής κοινότητας θεωρούν ότι οι Ρεπουμπλικάνοι στο Κογκρέσο ‘χάνουν’ την ώρα τους με νομοθεσίες που ευνοούν ελάχιστους αντί να ασχολούνται με νομοθετικά θέματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης.
Μέχρι πριν την υπογραφή του εν λόγω νομοσχεδίου, ο νόμος όριζε ότι «γιοτ» θεωρείται ένα σκάφος μέγιστης χωρητικότητας 300 GT. Ο συγκεκριμένος νόμος θεσπίστηκε το 1920 και έκτοτε δεν είχε τροποποιηθεί ποτέ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο τα μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής ‘όφειλαν’ να υιοθετούν όλες τις αυστηρές απαιτήσεις του αμερικανικού νηολογίου (σύνθεση, χώρα κατασκευής, φορολογία) αλλιώς οι ιδιοκτήτες έπρεπε να στραφούν σε ανοικτά νηολόγια και μετέπειτα να υποστούν αυστηρότατους ελέγχους από την αμερικανική ακτοφυλακή και τα αρμόδια σώματα δίωξης οικονομικών και φορολογικών υποθέσεων.
Σύμφωνα με την αμερικανική Ένωση Superyacht, η οποία συντέλεσε τα μέγιστα ώστε να υπογραφεί το νομοσχέδιο, η νομοθεσία θα εκσυγχρονίσει το απαρχαιωμένο κανονιστικό πλαίσιο νηολόγησης των γιοτ και οι ΗΠΑ θα συμβαδίσουν έτσι με τις σύγχρονες τάσεις. Πολλά ανοικτά νηολόγια όμως, ειδικά χωρών της Καραϊβικής θα χάσουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προχώρησε στη…
Σε μια νέα συμφωνία, που ενισχύει τη θέση της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) στη βιώσιμη ναυτιλιακή καινοτομία, προχώρησε πρόσφατα ο ιαπωνικός ναυτιλιακός κολοσσός. Συγκεκριμένα,…
Το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο ανακοίνωσε ότι το Διοικητικό του Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να διορίσει τον νυν Βοηθό Γενικό Διευθυντή/Διευθυντή Τεχνικού Τμήματος, κ. Αλέξανδρο Ιωσηφίδη,…
Σε ανοδική ρότα συνεχίζει να βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να διαμορφώνεται στα $3.986/FEU την εβδομάδα με…
Ράλι των μετοχών στις διεθνείς αγορές το 2025 προβλέπει η Citigroup καθώς τα μειωμένα επιτόκια και η επιβράδυνση του πληθωρισμού αναμένεται να δώσουν ώθηση…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε σταδιακά να χαλαρώσει τις κυρώσεις σε βάρος της Συρίας σε περίπτωση που επιτευχθεί αξιοσημείωτη πρόοδος από τις νέες αρχές,…
Η Ινδία αναμένεται να υπογράψει σύντομα προκαταρκτική συμφωνία με τη Μογγολία στον τομέα των εξορύξεων, δήλωσε σε διεθνή ΜΜΕ ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος της Ινδίας.…
Κορυφαίες προσωπικότητες της διεθνούς ναυτιλίας αποδίδουν από κοινού ευγνωμοσύνη στον Δημήτρη Φαφαλιό, ο οποίος ολοκλήρωσε τη θητεία του ως Πρόεδρος της INTERCARGO στις 31…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ