Tην περασμένη εβδομάδα ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε στην υπογραφή νόμου, σύμφωνα με τον οποίο οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες πολύ μεγάλων γιοτ έχουν την δυνατότητα πλέον να νηολογούν τα σκάφη τους υπό αμερικανική σημαία, χωρίς να επιβαρύνονται με τους περιορισμούς που υπάρχουν στα μεγάλης χωρητικότητας εμπορικά πλοία τα οποία είναι νηολογημένα στις ΗΠΑ . H είδηση αυτή έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τον αμερικανικό Τύπο αφού μέλη της δημοσιογραφικής κοινότητας θεωρούν ότι οι Ρεπουμπλικάνοι στο Κογκρέσο ‘χάνουν’ την ώρα τους με νομοθεσίες που ευνοούν ελάχιστους αντί να ασχολούνται με νομοθετικά θέματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης.
Μέχρι πριν την υπογραφή του εν λόγω νομοσχεδίου, ο νόμος όριζε ότι «γιοτ» θεωρείται ένα σκάφος μέγιστης χωρητικότητας 300 GT. Ο συγκεκριμένος νόμος θεσπίστηκε το 1920 και έκτοτε δεν είχε τροποποιηθεί ποτέ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο τα μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής ‘όφειλαν’ να υιοθετούν όλες τις αυστηρές απαιτήσεις του αμερικανικού νηολογίου (σύνθεση, χώρα κατασκευής, φορολογία) αλλιώς οι ιδιοκτήτες έπρεπε να στραφούν σε ανοικτά νηολόγια και μετέπειτα να υποστούν αυστηρότατους ελέγχους από την αμερικανική ακτοφυλακή και τα αρμόδια σώματα δίωξης οικονομικών και φορολογικών υποθέσεων.
Σύμφωνα με την αμερικανική Ένωση Superyacht, η οποία συντέλεσε τα μέγιστα ώστε να υπογραφεί το νομοσχέδιο, η νομοθεσία θα εκσυγχρονίσει το απαρχαιωμένο κανονιστικό πλαίσιο νηολόγησης των γιοτ και οι ΗΠΑ θα συμβαδίσουν έτσι με τις σύγχρονες τάσεις. Πολλά ανοικτά νηολόγια όμως, ειδικά χωρών της Καραϊβικής θα χάσουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ελαφριά πτώση κατέγραψε η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού φυσικού αερίου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 79% της παραγωγής φυσικού αερίου των ΗΠΑ, κατά τους πρώτους…
Δύο νέα, καινοτόμα πλοία, που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη Σαγκάη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης…
Στα ιδιωτικά διυλιστήρια «κλείνει το μάτι» το Πεκίνο, το οποίο σχεδιάζει να αυξήσει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου των μη κρατικών διυλιστηρίων κατά 6%.…
Καθώς ζήτηση και προσφορά στις αγορές ξηρού φορτίου ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά των bulk carriers, η σταδιακή αποδυνάμωση της αγοράς ασκεί καθοδική πίεση…
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός…
Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκλογική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, με την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ να διασταυρώνουν συνεχώς τα ξίφη τους.…
Αίτηση για νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της υπόγειας αποθήκης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο υπέβαλε η Enearth, θυγατρική της Energean που αναπτύσσει το έργο, προϋπολογισμού…
Η Air France ανέστειλε προληπτικά «μέχρι νεοτέρας» χθες Κυριακή κάθε υπέρπτηση στη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας, αφού πλήρωμα ανέφερε πως παρατήρησε «φωτεινό αντικείμενο» πάνω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ