Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η PDVSA, η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας, είναι γνωστά με την εταιρεία να έχει βρεθεί σε δεινή θέση αναφορικά με την αποπληρωμή των οφειλών της.
Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε πτώση των εξαγωγών πετρελαίου της, ενώ την ίδια ώρα εταιρείες όπως ο ενεργειακός όμιλος ConocoPhillips, με έδρα στο Τέξας προχωράνε σε κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων που διαθέτει η PDVSA στην Καραϊβική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η PDVSA να μην έχει πρόσβαση σε διυλιστήριά της, ενώ συγχρόνως οι ενέργειες της Conoco έχουν αναγκάσει την πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας να σταματήσει τις εξαγωγές πετρελαίου στα δικά της πλοία σε τερματικούς σταθμούς της Καραϊβικής αλλά και σε διυλιστήρια παγκοσμίως, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να κατασχεθούν τα συγκεκριμένα φορτία.
Η PDVSA ωστόσο, προκειμένου να αποφύγει την περαιτέρω κατάσχεση των περιουσιακών της στοιχείων, έχει προβεί στις εξαγωγές πετρελαίου μέσω μεταφοράς του από πλοίο σε πλοίο εντός της θάλασσας (ship-to-ship). Συγκεκριμένα η PDVSA έχει ζητήσει από τους πελάτες της να ναυλώνουν πλοία σε θάλασσες της Βραζιλίας και να φορτώνουν πετρέλαιο από τους τερματικούς σταθμούς της εταιρείας ή από πλοία της PDVSA που είναι αγκυροβολημένα και λειτουργούν ως πλωτές μονάδες αποθήκευσης πετρελαίου.
Την ίδια ώρα η PDVSA έχει βρει και έναν άλλον τρόπο προκειμένου να αποφύγει και άλλες κατασχέσεις από την Conoco. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τον τερματικό σταθμό στο λιμένα του Matanzas στην Κούβα προκειμένου να εξάγει καύσιμα. Η PDVSA και η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Κούβας, Cupet χρησιμοποιούσαν στον παρελθόν τον τερματικό σταθμό Matanzas για να αποθηκεύσουν αργό πετρέλαιο και πετρελαϊκά προϊόντα.
Παρά τις όποιες προσπάθειες ωστόσο κάνει η PDVSA για να αυξήσει την εξαγωγική της δραστηριότητα εκτιμάται ότι ανταποκρίνεται στο 60% περίπου των εμπορικών της συμφωνιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μετά από έναν χρόνο έντονης δραστηριότητας στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, το 2025 δεν ξεκίνησε με την ίδια ορμή. Αναλυτικότερα, τον Ιανουάριο που μας…
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%. Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά…
Ο Ναύαρχος Ossama Rabiee, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, πραγματοποίησε πρόσφατα συνάντηση με εκπροσώπους 23 μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών…
Εν μέσω διεθνών ανησυχιών για τις επόμενες κινήσεις του Ντόναλντ Τραμπ στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, η Ιαπωνία φαίνεται να διεκδικεί την εύνοια του…
Στις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης για την αγορά των LPG carriers εστιάζει στην πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το δ΄ τρίμηνο του…
Τις δυνάμεις τους ένωσαν δύο ευρωπαϊκές εταιρείες ναυλομεσιτείας δεξαμενόπλοιων εν μέσω ενός εξελισσόμενου περιβάλλοντος για τη ναυτιλία. Ο λόγος για την ολλανδική Odin-RVB, η…
Στη γιγάντωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της Μαλαισίας σε βάθος τριετίας προσβλέπει η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας Petroliam Nasional Berhad (Petronas). Συγκεκριμένα,…
Η επικράτηση της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία δημιουργεί σκοπέλους για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, αλλά δεν αποτελεί εξίσου σημαντικό πλήγμα για τις εταιρείες κατασκευής ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ