
Επανέρχεται στο προσκήνιο, όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση του IMO, η συζήτηση περί πιθανής συμπερίληψης και της Μεσογείου στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECA).
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του ΙΜΟ σημειώνεται ότι θα διεξαχθεί μία νέα μελέτη με σκοπό να εκτιμηθούν τα πλεονεκτήματα, τα κόστη αλλά και η σκοπιμότητα της εφαρμογής μίας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών (ECA) για τον περιορισμό των οξειδίων του θείου (SOx) από τα πλοία στη Μεσόγειο. Μεταξύ των άλλων στο πλαίσιο της έρευνας θα εξεταστούν τα πιθανά οφέλη στην υγεία των ανθρώπων που κατοικούν στην Μεσόγειο καθώς και τις επιπτώσεις στα κόστη που θα κληθούν να επωμιστούν οι πλοιοκτήτες.
Το Περιφερειακό Κέντρο Καταπολέμησης της Ρύπανσης της Μεσογείου Θαλάσσης (REMPEC) του ΙΜΟ συντονίζει τόσο την τεχνική μελέτη όσο και την μελέτη σκοπιμότητας για να εξεταστεί η δυνατότητα χαρακτηρισμού της Μεσογείου ή τμημάτων αυτής ως SOx-ECA στο πλαίσιο της σύμβασης του IMO για την πρόληψη της ρύπανσης (MARPOL) Παράρτημα VI.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής υπάρχουν τέσσερις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECAs): η Βαλτική Θάλασσα, η Βόρεια Θάλασσα, η NAECA (η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βορείου Αμερικής), και η US Caribbean ECA, η οποία περιλαμβάνει κυρίως την αμερικανική ακτή της Καραϊβικής θάλασσας.
Στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών το όριο του θείου για τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα πλοία είναι 0,10% κατά μάζα (m/m), ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι σήμερα 3,5% m/m, και το οποίο πρόκειται να μειωθεί στο 0,50% m/m από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Μία διεθνής κοινοπραξία υπό την ηγεσία της EERA (Energy & Environmental Research Associates) υπέγραψε τον Ιούνιο τη σύμβαση με το REMPEC για την διεξαγωγή της μελέτης, η οποία θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2019. Η χρηματοδότηση της μελέτης, την οποία το REMPEC θα παρουσιάσει στην Επιτροπή του IMO για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), προέρχεται από το Μεσογειακό Ταμείο Αρωγής, το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τεχνικής Συνεργασίας του IMO και από την εθελοντική συνεισφορά της κυβέρνησης της Ιταλίας.
Φωτό: ΙΜΟ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ