Το 2013 το Ταλίν, η πρωτεύουσα της Εσθονίας, αποφάσισε ύστερα από διενέργεια δημοψηφίσματος, να καθιερώσει τις δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες μόνο για τους κατοίκους της πόλης, οι οποίοι το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να εγγραφούν ως κάτοικοι και να αποκτήσουν μία «πράσινη κάρτα» έναντι των 2 ευρώ.
Η συγκεκριμένη ενέργεια έγινε ευρέως αποδεκτή, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση της Εσθονίας να πάρει την απόφαση ώστε να καθιερώσει τη δωρεάν μεταφορά των κατοίκων σε όλη την χώρα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, από την 1η Ιουλίου 2018 θα πραγματοποιούνται δωρεάν μεταφορές μόνο μέσω λεωφορείων σε όλη την Εσθονία, για όσους είναι κάτοικοι της χώρας.
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη προκειμένου η κυβέρνηση να στηρίξει όσους κατοίκους έχουν χαμηλά εισοδήματα ή είναι άνεργοι, ενώ συγχρόνως εκτιμάται ότι η πολιτική αυτή θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των καυσαερίων και της κίνησης στους δρόμους, καθώς με αυτόν τον τρόπο οι κάτοικοι θα επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για να μετακινούνται. Η κυβέρνηση της Εσθονίας επωφελείται και από την δική της πλευρά καθώς με την εγγραφή ατόμων ως κατοίκων της χώρας η κάθε πόλη της Εσθονία θα λαμβάνει αυτόματα μέρος των εθνικών φόρων που καταβάλλει κάθε κάτοικος, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα δημοτικά ταμεία.
Όπως αναφέρει η Huffington Post, πρόκειται για το μεγαλύτερο σύστημα δωρεάν δημόσιων μεταφορών του κόσμου αυτό που σχεδιάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση της Εσθονίας.
Παρόμοια συστήματα μικρότερης έκτασης έχουν υιοθετηθεί από την Γαλλία και την Γερμανία, ενώ η Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο εφαρμόζουν το σύστημα δωρεάν συγκοινωνιών τα Σαββατοκύριακα με στόχο τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων από τα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ταλίν το 2016, το σύστημα δωρεάν συγκοινωνιών στην πόλη δεν αποθάρρυνε σημαντικά τους κατοίκους της πόλης από το να μην χρησιμοποιούν το αμάξι τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η τροφοδοσία πλοίων με LNG στο Ρότερνταμ το 2024. Ειδικότερα, πλοία στον ολλανδικό λιμένα προμηθεύτηκαν 940.000 κ.μ. LNG έναντι 620.000 κ.μ.…
Ο ρυθμός υπερθέρμανσης των ωκεανών έχει υπερτετραπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Environmental Research Letters». Όπως διαπιστώνεται, οι…
Την απόκτηση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου Harland & Wolff στη Βόρεια Ιρλανδία, στη Σκωτία και στην Αγγλία ανακοίνωσε η Navantia UK, θυγατρική του ισπανικού…
Εν μέσω αβεβαιότητας για το μέλλον των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής…
Ακόμα μία εβδομάδα μεταβλητότητας μετρά η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, καθώς οι ναύλοι των VLGCs, μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ., οδηγήθηκαν σε άνοδο. Ειδικότερα, βάσει της…
Με την αιολική πρόωση να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυξάνονται τα καινοτόμα projects που έχουν ως επίκεντρο την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας.…
Στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας κυμαίνεται η ναυλαγορά των LNG carriers, με ναυλομεσιτικά reports να υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά ότι οι ναύλοι έπιασαν «πάτο». Ειδικότερα, βάσει…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών βαίνουν πυρετωδώς, με το «Prima Verde» να γράφει ιστορία, όντας το πρώτο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ