
H Deutsche Bank προχωρά στην πώληση χαρτοφυλακίου μη εξυπηρετούμενων δανείων του ναυτιλιακού κλάδου αξίας $1 δις.
Όπως αναφέρει το Reuters, έντονο ενδιαφέρον για την εξαγορά του εν λόγω χαρτοφυλακίου έχουν εκφράσει οι επενδυτικές εταιρείες Oak Hill Advisors και Varde με τα εμπλεκόμενα μέρη ωστόσο να αρνούνται να σχολιάσουν τις «φήμες».
Επισημαίνεται ότι ο γερμανικός κολοσσός επιδιώκει τα τελευταία χρόνια να μειώσει την έκθεσή του στην δανειοδότηση του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου, όπως για παράδειγμα την χρηματοδότηση για την ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων. Όπως επισημαίνει το Reuters, μέχρι τα τέλη του περασμένου Μαρτίου, τα δάνεια προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο ανέρχονταν στα $4,1 δις εκ των οποίων τα $3,3 δις αφορούσαν την χρηματοδότηση πλοίων.
Η Deutsche Bank αποσκοπεί στην πλήρη αναδιαμόρφωσή της και στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η μείωση του προσωπικού της τράπεζας από 97.000 εργαζομένους σε λιγότερο από 90.000.
Ο Christian Sewing, CEO της Deutsche Bank, o οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Απρίλιο, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι ο γερμανικός κολοσσός αναμένεται να μειώσει την επενδυτική του δραστηριότητα σε διεθνές επίπεδο με στόχο να επικεντρωθεί στις ευρωπαϊκές αγορές, μετά από τρία συναπτά έτη απωλειών.
Από την άλλη πλευρά, άλλοι τραπεζικοί όμιλοι έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον τους για τον ναυτιλιακό κλάδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γερμανική HSH Nordbank που υπήρξε για πολλά χρόνια ο μεγαλύτερος χρηματοδότης νεότευκτων πλοίων και η οποία αποσκοπεί στο να αγοράσει ναυτιλιακά δάνεια άλλων τραπεζών, όπως επίσης και να διευρύνει τις επενδύσεις της στον κλάδο.
Tέλος υπενθυμίζεται ότι η HSH Nordbank τα προηγούμενα χρόνια χρειάστηκε δύο bailouts λόγω του υψηλού ρίσκου του χαρτοφυλακίου της ναυτιλιακών δανείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου της Nakilat, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Το πρώτο στον κόσμο ρυμουλκό που συνδυάζει τεχνολογίες μπαταρίας και μεθανόλης πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η καρδιά αυτού…
Ένας Περουβιανός ψαράς που πέρασε 95 ημέρες χαμένος στον Ειρηνικό Ωκεανό, τρώγοντας κατσαρίδες, πουλιά και θαλάσσιες χελώνες για να επιβιώσει, επιστρέφει στην οικογένειά του.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ