![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Ιταλία και Μάλτα αρνήθηκαν στο πλοίο διάσωσης και ασφαλούς μεταφοράς μεταναστών Aquarius, το οποίο μετέφερε 629 επιβάτες, να αγκυροβολήσει στα λιμάνια τους την Κυριακή 10 Ιουνίου 2018 με αποτέλεσμα να παραμένει σε κατάσταση αναμονής στα ανοιχτά της Μεσογείου.
Την άρνηση του ακροδεξιού Υπουργού Εσωτερικών της Ιταλίας για τον ελλιμενισμό του σκάφους σε κάποιο από τα λιμάνια της γείτονας χώρας, δεν άφησε ασχολίαστη η ECSA. Συγκεκριμένα με δελτίο Τύπου της η Ένωση χαρακτήρισε πολύ ανησυχητικό το γεγονός ότι η Ιταλία δεν δέχτηκε να παράσχει ανθρωπιστική βοήθεια σε 629 μετανάστες πόσο μάλλον όταν μεταξύ αυτών βρισκόταν μικρά παιδιά και έγκυες.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αντιλαμβανόμαστε ότι τα μεσογειακά κράτη όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Μάλτα έχουν υποστεί τεράστια πίεση τα τελευταία χρόνια λόγω των αυξημένων μεταναστευτικών ροών που δέχονται και θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερος καταμερισμός για την υποδοχή τους. Από την άλλη πλευρά θεωρούμε απαράδεκτο πλοία μεταφοράς μεταναστών να απομακρύνονται από τα λιμάνια. Εμπορικά πλοία θα μπορούσαν επίσης να κληθούν ώστε να βοηθήσουν στη διάσωσή τους».
Επισημαίνεται ότι ενώ ο αριθμός των μεταναστών που διασώζονται από τη θάλασσα έχει μειωθεί αισθητά από το 2015, έτος κατά το οποίο είχαμε τον μεγαλύτερο αριθμό μεταναστών να πλέουν στα ανοιχτά της Μεσογείου, τα εμπορικά πλοία εξακολουθούν να συμμετέχουν συχνά στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην κεντρική, δυτική και ανατολική Μεσόγειο.
Υπενθυμίζεται ότι εν τέλει την Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018, ο Πρωθυπουργός της Ισπανίας, κ. Πέδρο Σάντσεθ, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντα του μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, έδωσε εντολή το Aquarius να αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Βαλένθια. Επισημαίνεται ότι το πλοίο μετέφερε μεταξύ άλλων 123 ασυνόδευτα παιδιά και επτά έγκυες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου έλαβε χώρα το 15ο Annual Capital Link Greek Shipping Forum, όπου πληθώρα ναυτιλιακών προσωπικοτήτων συναντήθηκαν και μοιράστηκαν τις απόψεις τους…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ