Η INTERCARGO εξέδωσε πρόσφατα το «Bulk Carrier Casualty Report», σύμφωνα με το οποίο παρουσίασε τα ατυχήματα σε bulk carriers και τις απώλειες των ανθρώπινων ζωών κατά την περίοδο 2008-2017.
Μεταξύ της περιόδου 2008-2017, καταγράφηκαν 53 ατυχήματα bulk carriers, χωρητικότητας 10.000 τόνων, ενώ 202 ναυτικοί έχασαν την ζωή τους.
Σύμφωνα με μία ανάλυση που διεξήγαγε η INTERCARGO, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έκθεσής της, από το 1994 έως και σήμερα έχει καταγραφεί μία σταδιακή μείωση στον αριθμό των ναυτικών που έχασαν την ζωή τους, αλλά και στον αριθμό των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Οι παράγοντες που συνέβαλαν στη μείωση των ατυχημάτων ήταν η εισαγωγή επαρκών απαιτήσεων ασφαλείας από τις χώρες μέλη του IMO, ο ρόλος του IACS, οι επιθεωρήσεις των port state controls και οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν από τη ναυτιλιακή κοινότητα που απασχολείται στην αγορά του χύδην ξηρού φορτίου.
Αναφορά έγινε επίσης σε ναυτικά δυστυχήματα τα οποία απασχόλησαν την κοινή γνώμη, όπως το δυστύχημα του «Stellar Daisy» τον Μάρτιο του 2017, αλλά και του «M/V Emerald Star», τον περασμένο Οκτώβριο, τα οποία κόστισαν την ζωή σε 32 ναυτικούς, θέτοντας ερωτήματα για την εξακρίβωση της ασφαλούς μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων. Η INTERCARGO αναμένει ότι θα δοθούν σύντομα απαντήσεις για τα αίτια των συγκεκριμένων συμβάντων κατόπιν διεξοδικής έρευνας.
Η INTERCARGO, στο πλαίσιο του «Bulk Carrier Casualty Report» της επισημαίνει ότι οι μη βέλτιστες πρακτικές στην ασφαλή μεταφορά των χύδην ξηρών φορτίων, η οποία μπορεί να οδηγήσει μεταξύ άλλων σε υγροποίηση του φορτίου, αποτελεί ζήτημα μέγιστης σημασίας καθώς οδηγεί σε ναυτικά ατυχήματα και απώλειες ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ