Η επαναφορά των αμερικανικών κυρώσεων προς το Ιράν, οι οποίες θα τεθούν σε πλήρη ισχύ τον ερχόμενο Νοέμβριο, αναμένεται να προκαλέσει «αναταραχές» στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με τον Chief Analyst της BIMCO, κ. Peter Sand.
Ο κ. Sand επισημαίνει ότι η αγορά των tankers βρίσκεται ήδη σε μία κατάσταση αβεβαιότητας, λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων, κυρίως VLCCs από τη μία πλευρά, καθώς και της μειωμένης ζήτησης παγκοσμίως αλλά και της περιορισμένης παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες- μέλη του OPEC από την άλλη.
Όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, κρατικές εταιρείες του Iran, όπως η National Iranian Oil Company (NIOC) και η Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRISL), οι οποίες δραστηριοποιούνται στη μεταφορά πετρελαίου αλλά και στη μεταφορά γενικού φορτίου, χύδην και εμπορευματοκιβωτίων, θα επηρεαστούν άμεσα από τις κυρώσεις των ΗΠΑ. Αρνητικός αντίκτυπος επίσης θα καταγραφεί στον ενεργειακό και στον χρηματοπιστωτικό τομέα του Ιράν.
Οι κυρώσεις από μέρους του Αμερικανού προέδρου εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στον περιορισμό της αγοράς ιρανικού αργού πετρελαίου από τους Ευρωπαίους, γεγονός που θα «κοστίσει» στην εξαγωγική δραστηριότητα του Ιράν.
Σύμφωνα με τον κ. Sand, εφόσον η ευρωπαϊκή αγορά γυρίσει την πλάτη της στο Ιράν, θα στραφεί προς το Ιράκ ως εναλλακτικό προμηθευτή πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η τροφοδοσία πλοίων με LNG στο Ρότερνταμ το 2024. Ειδικότερα, πλοία στον ολλανδικό λιμένα προμηθεύτηκαν 940.000 κ.μ. LNG έναντι 620.000 κ.μ.…
Ο ρυθμός υπερθέρμανσης των ωκεανών έχει υπερτετραπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Environmental Research Letters». Όπως διαπιστώνεται, οι…
Την απόκτηση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου Harland & Wolff στη Βόρεια Ιρλανδία, στη Σκωτία και στην Αγγλία ανακοίνωσε η Navantia UK, θυγατρική του ισπανικού…
Εν μέσω αβεβαιότητας για το μέλλον των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής…
Ακόμα μία εβδομάδα μεταβλητότητας μετρά η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, καθώς οι ναύλοι των VLGCs, μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ., οδηγήθηκαν σε άνοδο. Ειδικότερα, βάσει της…
Με την αιολική πρόωση να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυξάνονται τα καινοτόμα projects που έχουν ως επίκεντρο την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας.…
Στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας κυμαίνεται η ναυλαγορά των LNG carriers, με ναυλομεσιτικά reports να υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά ότι οι ναύλοι έπιασαν «πάτο». Ειδικότερα, βάσει…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών βαίνουν πυρετωδώς, με το «Prima Verde» να γράφει ιστορία, όντας το πρώτο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ