![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191119431150-900x536.jpg)
Σχεδόν έναν χρόνο πριν το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου από την οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο τραπεζικός τομέας της Βρετανίας αρχίζει να βιώνει όλο και πιο έντονα τις συνέπειες του Brexit.
Η επιλογή πολλών μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι η μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Και αυτό γιατί τα διεθνή τραπεζικά ιδρύματα που έχουν την ευρωπαϊκή τους έδρα στο Λονδίνο κινδυνεύουν να χάσουν το προνόμιο που τους επιτρέπει να επιχειρούν στις χώρες μέλη της ΕΕ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Bloomberg, που έχει επεξεργαστεί η Statista, η Φρανκφούρτη μοιάζει να αποτελεί τον πλέον προτιμητέο τόπο μετεγκατάστασης για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Βρετανίας, με το Παρίσι να ακολουθεί κατά πόδας. Σημαντικός αριθμός ιδρυμάτων έχει, μάλιστα, ανακοινώσει και τον –κατά προσέγγιση– αριθμό των εργαζομένων τους που θα κάνει την «έξοδό» του από το Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, οι: UBS, Goldman Sachs, Morgan Stanley και Nomura επιλέγουν ως ευρωπαϊκή τους έδρα την Φρανκφούρτη, ενώ το Παρίσι φαίνεται να επιλέγουν οι: HSBC, Societe Generale και Bank of America. Σε ό,τι αφορά την UBS, από τις 5.000 θέσεις εργασίας που διατηρεί στο Λονδίνο, οι 1.500 υπολογίζεται ότι θα μεταφερθούν στην Φρανκφούρτη, ενώ από τις 6.000 θέσεις εργασίας της Goldman Sachs οι 1.000 θα μεταφερθούν στο γερμανικό οικονομικό κέντρο. Από τις 5.000 θέσεις εργασίας της HSBC, οι 1.000 θα μεταφερθούν στο Παρίσι, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των εργαζομένων και στα υπόλοιπα ιδρύματα, που θα πρέπει να μετεγκατασταθεί σε μία εκ των ευρωπαϊκών οικονομικών πρωτευουσών.
Ωστόσο, καθώς επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα ως προς την έκβαση των εμπορικών διαπραγματεύσεων ΗΒ και ΕΕ, αυτή η εικόνα της μετεγκατάστασης εδρών και προσωπικού των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ίσως διαφοροποιηθεί σημαντικά και επί τα χείρω για την Βρετανία στους μήνες που έρχονται.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WILL OLIVER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Το φράγμα των 6 εκατ. έχει σπάσει επισήμως η μεγαλύτερη εταιρεία ‒σε όρους μεταφορικής ικανότητας‒ της ναυτιλίας γραμμών, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το…
Έπειτα από αρκετές εβδομάδες σημαντικών διαφορών στους ναύλους μεταξύ των λεκανών Ατλαντικού και Ειρηνικού, ισορροπία έχει πλέον επέλθει στη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα,…
Tο Ηνωμένο Βασίλειο θέτει στο στόχαστρό του ακόμα 11 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με τη Ρωσία, σε έναν νέο γύρο κυρώσεων, που στόχο έχει (ξανά)…
Νωρίτερα σήμερα ανακοινώθηκε ότι πυρκαγιές έχουν εκδηλωθεί σε δύο δεξαμενόπλοια ανοιχτά της Σιγκαπούρης, με μέλη των πληρωμάτων των πλοίων να διακομίζονται σε νοσοκομείο για…
Ορόσημο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μετάβαση σε «πράσινες» πηγές ενέργειας για τις ΗΠΑ αποτελεί η έναρξη κατασκευής του μεγαλύτερου υπεράκτιου αιολικού πάρκου…
Λίγες ώρες μετά την επανεκλογή της Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι πρώτες αντιδράσεις του εφοπλισμού διαμηνύουν αισιοδοξία για το…
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη σύμφωνη γνώμη και άλλων χωρών, κατέστησε σαφές ότι καταδικάζει οποιαδήποτε μορφή στήριξης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ