
Η επιβατηγός ναυτιλία αλλά και η κρουαζιέρα μπορεί να συνεχίζουν να δίνουν ζωή στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αλλά ο ανταγωνισμός από τα ναυπηγεία της χώρας του Κινεζικού Δράκου συνεχίζει να είναι έντονος.
Ενδεικτικό της κατάσταστασης που διαμορφώνεται είναι και το γεγονός ότι αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας προχώρησαν τις τελευταίες εβδομάδες σε παραγγελίες σημαντικού αριθμού νέων πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία.
Στις συμφωνίες ναυπήγησης νέων επιβατηγών πλοίων περιλαμβάνεται η συμφωνία μεταξύ MSC Group (Grandi Navi Veloci – GNV) και Onorato Armatori (Moby Lines) με τα κινεζικά ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International (GSI) για τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων πλοίων. Η συμφωνία, όπως αναφέρει η εταιρεία στο δελτίο Τύπου της, περιλαμβάνει και option για δύο επιπλέον πλοία για κάθε μία από τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες (4 + 2 + 2). Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται για το 2020/2021 και τα πλοία θα εκτελούν πλόες μεταξύ μεσογειακών επιβατικών λιμένων. Τα νέα πλοία θα έχουν μήκος 229,5 μέτρα και πλάτος 32 μέτρα, ενώ θα μπορούν να φιλοξενούν 2.500 επιβάτες σε 534 καμπίνες.
Αλλά σε παραγγελία δύο επιβατηγών πλοίων RoPax στα ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International έχει προχωρήσει και η δανέζικη ναυτιλιακή Det Forenede Dampskibs-Selskab – DFDS, όπως αναφέρουν γερμανικά ειδησεoγραφικά μέσα. Το κόστος της ναυπήγησης αγγίζει τα $296 εκ. Τα πλοία θα εκτελούν πλόες στην Βαλτική Θάλασσα και θα μπορούν να μεταφέρουν πέραν των φορτηγών και επιβατικών οχημάτων έως και 600 επιβάτες. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2021.
Προς την Κίνα, όμως, φαίνεται πως στρέφεται και η γερμανο-σουηδική εταιρεία TT-Line. Όπως προκύπτει από τις διαθέσιμες πληροφορίες η εταιρεία φέρεται να έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με τα κινεζικά ναυπηγεία Jinling Shipyard για τη ναυπήγηση δύο επιβατηγών πλοίων, που θα ενισχύσουν τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/JENS BUETTNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ