Η επιβατηγός ναυτιλία αλλά και η κρουαζιέρα μπορεί να συνεχίζουν να δίνουν ζωή στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αλλά ο ανταγωνισμός από τα ναυπηγεία της χώρας του Κινεζικού Δράκου συνεχίζει να είναι έντονος.
Ενδεικτικό της κατάσταστασης που διαμορφώνεται είναι και το γεγονός ότι αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας προχώρησαν τις τελευταίες εβδομάδες σε παραγγελίες σημαντικού αριθμού νέων πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία.
Στις συμφωνίες ναυπήγησης νέων επιβατηγών πλοίων περιλαμβάνεται η συμφωνία μεταξύ MSC Group (Grandi Navi Veloci – GNV) και Onorato Armatori (Moby Lines) με τα κινεζικά ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International (GSI) για τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων πλοίων. Η συμφωνία, όπως αναφέρει η εταιρεία στο δελτίο Τύπου της, περιλαμβάνει και option για δύο επιπλέον πλοία για κάθε μία από τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες (4 + 2 + 2). Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται για το 2020/2021 και τα πλοία θα εκτελούν πλόες μεταξύ μεσογειακών επιβατικών λιμένων. Τα νέα πλοία θα έχουν μήκος 229,5 μέτρα και πλάτος 32 μέτρα, ενώ θα μπορούν να φιλοξενούν 2.500 επιβάτες σε 534 καμπίνες.
Αλλά σε παραγγελία δύο επιβατηγών πλοίων RoPax στα ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International έχει προχωρήσει και η δανέζικη ναυτιλιακή Det Forenede Dampskibs-Selskab – DFDS, όπως αναφέρουν γερμανικά ειδησεoγραφικά μέσα. Το κόστος της ναυπήγησης αγγίζει τα $296 εκ. Τα πλοία θα εκτελούν πλόες στην Βαλτική Θάλασσα και θα μπορούν να μεταφέρουν πέραν των φορτηγών και επιβατικών οχημάτων έως και 600 επιβάτες. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2021.
Προς την Κίνα, όμως, φαίνεται πως στρέφεται και η γερμανο-σουηδική εταιρεία TT-Line. Όπως προκύπτει από τις διαθέσιμες πληροφορίες η εταιρεία φέρεται να έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με τα κινεζικά ναυπηγεία Jinling Shipyard για τη ναυπήγηση δύο επιβατηγών πλοίων, που θα ενισχύσουν τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/JENS BUETTNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ