Μία νέα ιδέα για δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου από θαλάσσιες εξέδρες (shuttle tankers) αναπτύχθηκε από το μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών στον συγκεκριμένο κλάδο, την εταιρεία Teekay, σε στενή συνεργασία με την Wärtsilä. Ο νέος αυτός σχεδιασμός θα προσφέρει ένα νέο επίπεδο οικολογικών και οικονομικών λύσεων χρησιμοποιώντας την «έξυπνη» τεχνολογία της Wärtsilä με καινοτόμους τρόπους.
Η έγκριση της ιδέας συνοδεύτηκε με παραγγελίες για τέσσερα τέτοια πλοία «επόμενης γενιάς» για την Teekay. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της Samsung Heavy Industries (SHI) στη Νότια Κορέα και θα διαθέτουν μια ευρεία ποικιλία από τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες της Wärtsilä, οι οποίες θα στοχεύουν στην επίτευξη καλύτερων συνολικών αποδόσεων.
Ο νέος σχεδιασμός αναμένεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές ισοδύναμων CO2 περισσότερο από 40% σε σύγκριση με τα συμβατικά δεξαμενόπλοια τύπου shuttle. Εκτός από τη δυνατότητα λειτουργίας με LNG σαν κύριο καύσιμο, οι μηχανές διπλού καυσίμου θα είναι επίσης σε θέση να λειτουργούν με ένα μείγμα LNG και ανακτημένων πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC), του αερίου δηλαδή που εξατμίζεται από τις δεξαμενές φορτίου κατά τη διάρκεια της φόρτωσης.
Χρησιμοποιώντας το ανακτημένο VOC ως καύσιμο αντί για τον εξαερισμό του στην ατμόσφαιρα, οι βλαβερές εκπομπές θα εξαλειφθούν, ενώ οι ανάγκες των πλοίων σε καύσιμα θα μειωθούν σημαντικά. Επιπλέον, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NΟx) από τα καυσαέρια της μηχανής θα μειωθούν πάνω από 80%, οι εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) θα εξαλειφθούν σχεδόν πλήρως, ενώ και οι εκπομπές σωματιδίων θα μειωθούν περισσότερο από 95%. Όλα αυτά τα περιβαλλοντικά οφέλη συνοδεύονται από εξίσου σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα, με σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων σε σύγκριση με τις συμβατικές λύσεις.
Φωτό: wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο ράλι παραγγελιών containerships των liner εταιρειών δίνει ο ελβετικός κολοσσός των τακτικών γραμμών MSC, με νέα μεγάλη παραγγελία. Σύμφωνα με στοιχεία της…
Το 2024 έχει αποτελέσει έτος σημαντικών προκλήσεων για την αγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να υποχωρούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών…
Oι προσδοκίες για παγκόσμιο πλεόνασμα στην αγορά ζάχαρης κατά την περίοδο 2024/25 διαφαίνεται ότι δεν αντανακλώνται στις τιμές. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις…
Η δέσμευση, η μεταφορά και η αποθήκευση του άνθρακα (CCUS) αναδεικνύεται ως μία από τις πλέον αποδοτικές και καινοτόμες τεχνολογίες για την αντιμετώπιση της…
Εν μέσω διάχυτης αβεβαιότητας στη λιμενική βιομηχανία, που πηγάζει από τις γεωπολιτικές ζυμώσεις που λαμβάνουν χώρα ανά την υφήλιο, η διασφάλιση της βιωσιμότητας…
Ακόμα ένα βήμα στον δρόμο προς την αυτάρκεια στους ημιαγωγούς πραγματοποίησε ο Λευκός Οίκος, εγκρίνοντας νέα επιδότηση για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής. Σύμφωνα…
Με όραμα ένα «πράσινο» μέλλον, τρεις εκ των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως προχώρησαν πρόσφατα στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας. Βάσει δημοσιεύματος του Reuters, ο…
Σε νέα μείωση των επιτοκίων της κατά 0,25% προχώρησε την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Πρόκειται για την τέταρτη μείωση των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ