Πριν από λίγους μήνες αποφασίστηκε και επίσημα η ίδρυση της νέας συμμαχίας «Ocean Network Express» (ONE) από τρεις από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται, μεταξύ αλλων, στον χώρο της δια θαλάσσης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Kawasaki Kisen Kaisha (K Line), Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Στο πλαίσιο της νέας συμμαχίας αποφασίστηκε η ενοποίηση των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων των τριών εταιρειών καθώς και η διαχείριση των τερματικών τους σταθμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με εξαίρεση όσους τερματικούς σταθμούς διαχειρίζονται στην Ιαπωνία.
Επιπλέον, ιδρύθηκε μία μητρική εταιρεία στο Τόκιο, η Ocean Network Express Holdings, Ltd. καθώς και μία εταιρεία εκμετάλλευσης στη Σιγκαπούρη, η Ocean Network Express Pte. Ltd. Η συμμαχία διαθέτει γραφεία, επίσης, σε: ΗΠΑ, Χονγκ Κονγκ, Ηνωμένο Βασίλειο και Βραζιλία.
Η νέα συμμαχία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της και επισήμως τον ερχόμενο Απρίλιο και σύμφωνα με ιαπωνικά ειδησεογραφικά μέσα από την ενοποίηση των υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των τριών εταιρειών αναμένεται να υπάρξει μείωση στα λειτουργικά τους κόστη κατά σχεδόν €370 εκατ., κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της συμμαχίας (1/4/2018-31/3/2019).
Συνολικά, οι διοικήσεις των τριών ιαπωνικών εταιρειών προσβλέπουν για τα επόμενα τρία έτη εξοικονομήσεις σε ετήσια βάση, που θα αγγίξουν ένα ποσό της τάξης άνω των €820 εκατ.
Να σημειωθεί ότι τα κέρδη και οι ζημίες που θα προκύψουν από τη λειτουργία της «Ocean Network Express» θα επιμερίζονται με βάση τα μερίδιά τους στη συμμαχία: 38% για τη Nippon Yusen και από 31% για τη Mitsui O.S.K. και την Kawasaki Kisen, αντιστοίχως.
Η «Ocean Network Express» αναμένεται να καταστεί μία από τις μεγαλύτερες συμμαχίες στη ναυλαγορά των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διαθέτοντας εναν στόλο 250 πλοίων, χωρητικότητας 1,4 εκατ. TEUs, ο οποίος θα δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 χώρες, κατέχοντας σχεδόν το 7% της παγκόσμιας αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κορυφαίες προσωπικότητες της διεθνούς ναυτιλίας αποδίδουν από κοινού ευγνωμοσύνη στον Δημήτρη Φαφαλιό, ο οποίος ολοκλήρωσε τη θητεία του ως Πρόεδρος της INTERCARGO στις 31…
Παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, του Δημάρχου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου,…
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου το 2024 οδηγήθηκαν σε μείωση, με το περασμένο έτος να συνιστά το πρώτο μετά και την πανδημία κατά το οποίο…
Ψηλά στην ατζέντα του Πεκίνου φαίνεται να βρίσκεται η οικονομική και εμπορική αναβίωση των περιοχών της δυτικής Κίνας, καθώς πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση προέβη…
Αύξηση 18,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Νοέμβριο του 2024, καθώς καταγράφηκε ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών και μείωση των εξαγωγών.…
Φιλόδοξους στόχους θέτει για το 2025 το κορυφαίο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας HD KSOE. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του κρατικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap, η…
Σε χαμηλό τέμπο εκκινούν το 2025 οι ναύλοι των LNG carriers, παραμένοντας «πιστοί» στο status quo που έχει διαμορφωθεί από τους τελευταίους μήνες του…
Στους κορυφαίους ναυλωτές δεξαμενόπλοιων στη spot αγορά εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της Poten & Partners. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω ανάλυση δίνει έμφαση στη spot…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ