
Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός Novatek ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη μεγαλύτερη μονάδα υγροποίησης φυσικού αερίου της Ρωσίας, στο έργο «Yamal LNG Project». Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη από τις τρεις γραμμές παραγωγής στη Sabetta στη ρωσική χερσόνησο Yamal, στον Αρκτικό Ωκεανό.
Η επίσημη άδεια λειτουργίας της μονάδας χορηγήθηκε από την ρωσική κυβέρνηση την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ εκτιμάται ότι για μία πενταετία ένα εργατικό δυναμικό σχεδόν 20.000 ατόμων εργαζόταν νυχθημερόν και σε συνθήκες πολικού ψύχους για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.
Στη σχετική τελετή παρέστη και ο Ρώσος Πρόεδρος κ. Βλαντιμίρ Πούτιν ο οποίος δήλωσε: «Αυτή είναι μια αξιοσημείωτη μέρα για όλους μας. Συγχαίρω όλους εκείνους που εργάστηκαν σε αυτό το έργο, σε αυτή την υπέροχη περίσταση, την πρώτη φόρτωση ενός νέου δεξαμενόπλοιου που πήρε το όνομά του από τον φίλο μας κ. De Margerie. Δυστυχώς, δεν είναι μαζί μας σήμερα, αλλά έχουμε ένα δεξαμενόπλοιο που φέρει το όνομά του. Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους αυτού του έργου. Αυτός είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός τομέας για τη Ρωσία. Δεν πρόκειται μόνο για ένα σημαντικό γεγονός για τον ενεργειακό τομέα της χώρας μας, ή για την παραγωγή και την υγροποίηση του φυσικού αερίου. Πρόκειται για ένα πιο φιλόδοξο εγχείρημα. Αυτό που εννοώ είναι ότι έχουμε να κάνουμε με το τεράστιο έργο της ανάπτυξης της Αρκτικής και του Βόρειου Περάσματος (Northern Sea Route).»
Εχθές Παρασκευή το ρωσικό παγοθραυστικό πλοίο «Christophe de Margerie», που έχει την δυνατότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για μεταφορά LNG στις δύσκολες συνθήκες πάγου που επικρατούν στον Κόλπο του Ob και την Θάλασσα του Kara, φόρτωσε για πρώτη φορά υγροποιημένο φυσικό αέριο. Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Novatek, το συγκεκριμένο φορτίο LNG θα κατευθυνθεί πιθανότατα προς την Κίνα.
Η εμφάνιση του παγοθραυστικού πλοίου σήμανε το ντεμπούτο μιας νέας κατηγορίας πλοίων, τα πλοία Yamalmax. Ο σχεδιασμός του «Christophe de Margerie» έχει ήδη εκτιμηθεί από τους ειδικούς της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου: στις 7 Δεκεμβρίου 2017, το πλοίο κέρδισε το βραβείο Engineering Project of the Year στα Platts Global Energy Awards 2017.
Το συγκεκριμένο πλοίο μπορεί να πλέει αυτόνομα σε πάγο πάχους έως 2.1 μέτρα, ενώ ανήκει και στην κλάση ARC7, την υψηλότερη μεταξύ των ήδη υπαρχόντων εμπορικών πλοίων. Η ισχύς του συστήματος πρόωσης του «Christophe de Margerie» είναι 45 MW, ισχύς συγκρίσιμη με εκείνη ενός σύγχρονου πυρηνικού παγοθραυστικού.
Η 8η Δεκεμβρίου θα μείνει στην ιστορία ως η ημέρα που για πρώτη φορά ξεκινά τη λειτουργία του εγκατάσταση παραγωγής LNG στον Αρκτικό Ωκεανό, εν γένει, αλλά και ως η ημέρα έναρξης εξαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου από ιδιωτικές ρωσικές εταιρείες, όπως η Novatek.
Να σημειωθεί ότι η Novatek μαζί με τους εταίρους της, τη γαλλική Total, την κινεζική China National Petroleum Corp και το επίσης κινεζικό επενδυτικό ταμείο Silk Road Fund, έχουν επενδύσει $27 δις για την ολοκλήρωση του έργου «Yamal LNG Project».
Το έργο «Yamal LNG Project» αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία –και οι τρεις γραμμές παραγωγής– το 2019, ενώ στην πλήρη ανάπτυξή του η ετήσια παραγωγική του ικανότητα θα αγγίζει τους 16,5 εκατ./ μετρικούς τόνους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/SOVCOMFLOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, που συγκρούστηκε σήμερα στα ανοιχτά των ακτών της βορειοανατολικής Αγγλίας με ένα φορτηγό πλοίο, ήταν υπό βραχυπρόθεσμη ναύλωση στη Στρατιωτική…
Σε σημαντικές πρωτοβουλίες, με αφορμή τις συλλήψεις Πλοιάρχων Ακτοπλοϊκών Πλοίων το περασμένο καλοκαίρι, προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού. Στον απόηχο των κινήσεων…
Ένα δεξαμενόπλοιο και ένα φορτηγό πλοίο καίγονται μετά από σύγκρουση στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών του Λίνκολνσαϊρ, ανακοίνωσε η RNLI. Υπήρξαν αναφορές…
Τελευταία Ενημέρωση: 10/03 – 17.39 Πελώριες φλόγες, δεκάδες τραυματίες και μια θαλάσσια ρύπανση ήταν το αποτέλεσμα της σύγκρουσης του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών Stena Immaculate…
Περισσότερους από 510.000 επιβάτες επηρεάζει η σημερινή 24ωρη απεργία σε τουλάχιστον δέκα αεροδρόμια, η οποία άρχισε ήδη τα μεσάνυχτα. Περισσότερες από 3.400 πτήσεις αναμένεται…
Η μεγαλύτερη πρόκληση στην ανάπτυξη της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία δεν είναι τόσο η τεχνολογία όσο η απλοποίηση των περίπλοκων και κοστοβόρων διαδικασιών αδειοδότησης.…
Οριακή επιβράδυνση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο εφέτος στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,5%, από 2,7% τον Ιανουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 2,9% τον…
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ