Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ύστερα από σχετική εισήγηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, υπέγραψε σήμερα εντολές προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και προς το Αρχηγείο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. με τις οποίες ζητεί την άμεση ενεργοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond.
Όπως είναι γνωστό, το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε σε ξέρα στον όρμο Φηρών στις 5 Απριλίου του 2007, ρυμουλκήθηκε και τελικώς βυθίστηκε. Για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 10 ετών το κρουαζιερόπλοιο παραμένει στο βυθό της Καλντέρας στη Σαντορίνη, μίας εκ των πλέον τουριστικών περιοχών της Ελλάδας και του κόσμου.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το ΥΝΑΝΠ, “με τις ανωτέρω γραπτές εντολές ο κ. Κουρουμπλής παραμένει σταθερός στη δέσμευσή του να συγκρουστεί με την αδράνεια των προηγουμένων ετών στα ζητήματα της ανέλκυσης των ναυαγίων”.
Να σημειωθεί ότι στο δελτίο Τύπου δεν αναφέρεται ποιος θα επωμιστεί το κόστος της ανέλκυσης και ποιες θα είναι οι συνέπειες για το ευαίσθητο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής μετά την ανέλκυση του ναυαγίου.
Επίσης, στην ανακοίνωση του Υπουργείου δεν γίνεται λόγος για το πως θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί το νησί της Σαντορίνης, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πέραν του Αθηνιού άλλο μεγάλο λιμάνι στο νησί που να μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο τη διακίνηση επιβατών όσο και εμπορευμάτων, ενώ δεν γίνεται και αναφορά για το ποια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση που η εντολή του υπουργού υλοποιηθεί. Να σημειωθεί πως οι απόψεις των ειδικών επιστημόνων σε ζητήματα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος διίστανται ως προς το κατά πόσο η ανέλκυση του ναυαγίου αποτελεί την βέλτιστη λύση για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος ή είναι προτιμότερη η “παραμονή του στον βυθό”.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STRINGER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ