Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ύστερα από σχετική εισήγηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, υπέγραψε σήμερα εντολές προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και προς το Αρχηγείο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. με τις οποίες ζητεί την άμεση ενεργοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond.
Όπως είναι γνωστό, το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε σε ξέρα στον όρμο Φηρών στις 5 Απριλίου του 2007, ρυμουλκήθηκε και τελικώς βυθίστηκε. Για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 10 ετών το κρουαζιερόπλοιο παραμένει στο βυθό της Καλντέρας στη Σαντορίνη, μίας εκ των πλέον τουριστικών περιοχών της Ελλάδας και του κόσμου.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το ΥΝΑΝΠ, “με τις ανωτέρω γραπτές εντολές ο κ. Κουρουμπλής παραμένει σταθερός στη δέσμευσή του να συγκρουστεί με την αδράνεια των προηγουμένων ετών στα ζητήματα της ανέλκυσης των ναυαγίων”.
Να σημειωθεί ότι στο δελτίο Τύπου δεν αναφέρεται ποιος θα επωμιστεί το κόστος της ανέλκυσης και ποιες θα είναι οι συνέπειες για το ευαίσθητο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής μετά την ανέλκυση του ναυαγίου.
Επίσης, στην ανακοίνωση του Υπουργείου δεν γίνεται λόγος για το πως θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί το νησί της Σαντορίνης, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πέραν του Αθηνιού άλλο μεγάλο λιμάνι στο νησί που να μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο τη διακίνηση επιβατών όσο και εμπορευμάτων, ενώ δεν γίνεται και αναφορά για το ποια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση που η εντολή του υπουργού υλοποιηθεί. Να σημειωθεί πως οι απόψεις των ειδικών επιστημόνων σε ζητήματα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος διίστανται ως προς το κατά πόσο η ανέλκυση του ναυαγίου αποτελεί την βέλτιστη λύση για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος ή είναι προτιμότερη η “παραμονή του στον βυθό”.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STRINGER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ινδία και Νιγηρία συμφώνησαν να ενισχύσουν τις διμερείς σχέσεις τους σε τομείς κρίσιμης σημασίας, όπως η ενέργεια, η άμυνα και η επισιτιστική ασφάλεια. Οι…
Στην τελική ευθεία έχει μπει η επένδυση της MSC στον λιμένα του Αμβούργου, μετά την ολοκλήρωση όλων των σχετικών προϋποθέσεων. Η MSC θα κληθεί…
Σε υψηλό έξι εβδομάδων ανήλθαν οι διά θαλάσσης εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος την εβδομάδα που εκκίνησε στις 4 Νοεμβρίου, με τις εξαγωγές από την Αυστραλία να…
Η MSC Cruises ξεκίνησε τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου την πρώτη της χειμερινή σεζόν κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η εταιρεία δραστηριοποιείται…
Μια νέα αεροπορική εμπορευματική σύνδεση με την παραθαλάσσια πόλη Βανκούβερ του Καναδά εγκαινιάστηκε την Κυριακή 17 Νοεμβρίου στην Κίνα. Ειδικότερα, ένα αεροσκάφος που μετέφερε…
Με καινοτόμα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να ενισχύει τον στόλο του ο γαλλικός κολοσσός τακτικών γραμμών CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Σε μια συμφωνία-ορόσημο για την ενεργειακή μετάβαση των αναπτυσσόμενων οικονομιών του πλανήτη κατέληξαν εταιρείες-κολοσσοί στον τομέα της ενέργειας, στο πλαίσιο της Διάσκεψης των Ηνωμένων…
Ένας χρόνος συμπληρώνεται αισίως από την κατάληψη του «Galaxy Leader» και τη σύλληψη του 25μελούς πληρώματός του από τους Χούθι. Στο πλαίσιο αυτό, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ