
Τις τελευταίες δεκαετίες η ναυτιλία περνάει μια περίοδο αξιοσημείωτων αλλαγών. Η πρόοδος της τεχνολογίας, τα νέα υλικά καθώς και οι νέες γνώσεις σχετικά με το σχεδιασμό, την κατασκευή και την λειτουργία των πλοίων σημαίνουν πως τα τελευταία, γίνονται πλέον όλο και πιο περίπλοκα, πιο αποδοτικά και μεγαλύτερα από ποτέ. Ταυτόχρονα, η ανταλλαγή δεδομένων ανάμεσα σε γραφείο και πλοίο και η μεγαλύτερη ψηφιοποίηση, βελτιώνουν τις λειτουργίες και τις επιδόσεις, μειώνοντας τα κόστη συντήρησης και λειτουργίας, ενώ παράλληλα αυξάνουν την ασφάλεια. Ο νηογνώμονας DNV GL βρίσκεται στην καρδιά αυτών των αλλαγών για περισσότερα από 150 χρόνια.
O κ.Knut Ørbeck- Nilssen, CEO του DNV GL – Maritime αναφέρει: «Για εμάς η ψηφιοποίηση δεν αποτελεί αυτοσκοπό, το θεωρούμε ως ένα ακόμα μέσο για την εκπλήρωση του στόχου μας: την διασφάλιση ασφαλών επιχειρήσεων στη θάλασσα και την προστασία της ζωής, της περιουσίας και του περιβάλλοντος».
Προκειμένου να καταστήσει την αλληλεπίδραση με τους πελάτες του όσο το δυνατόν απλούστερη και αποτελεσματικότερη, ο νηογνώμονας δημιούργησε το «My DNV GL». Πρόκειται για ένα ενιαίο σημείο πρόσβασης για όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες του DNV GL, με πολλές εφαρμογές οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για την υποστήριξη των πελατών σε διάφορους τομείς, όπως οι επιθεωρήσεις Port State Control, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και η συμμόρφωση στους κανονισμούς. Επιπλέον, προκειμένου να έχουν παγκόσμια πρόσβαση σε έγγραφα της κλάσης, οι πελάτες του DNV GL θα μπορούν σύντομα να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά πιστοποιητικά.
Ο νηογνώμονας έχει επενδύσει ακόμη και στην ανάπτυξη πρωτοπόρων μεθόδων για τη διεξαγωγή των επιθεωρήσεων. Μέχρι και σήμερα, οι επιθεωρητές πρέπει να φτάσουν σε κάθε απομακρυσμένη γωνία μέσα σε ένα πλοίο για τις ανάγκες της επιθεώρησης. ‘Ομως η εξέλιξη της τεχνολογίας αλλάζει ακόμα και τον τρόπο που ο νηογνώμονας πραγματοποιεί τις επιθεωρήσεις. ‘Ηδη, επιθεωρητές του DNV GL χρησιμοποίησαν drones εξοπλισμένα με κάμερα, προκειμένου να επιθεωρήσουν οπτικά μεγάλες δεξαμενές φορτίου και αμπάρια, ανακαλύπτοντας πολλές νέες δυνατότητες.
‘Ενας ακόμα κλάδος με τον οποίο έχει ασχοληθεί ο νηογνώμονας, είναι εκείνος της ανάλυσης των δεδομένων που σχετίζονται με την λειτουργία των πλοίων. Τα δεδομένα αυτά προέρχονται από αισθητήρες που είναι εγκατεστημένοι πάνω στα πλοία και μεταφέρονται μέσω ισχυρών δορυφορικών συνδέσεων, με σκοπό την επίβλεψη της απόδοσης και τον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων.’Ολες αυτές οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν στην πλατφόρμα διαχείρισης απόδοσης «ECO Insight», η οποία μπορεί να ελέγξει την ποιότητα των δεδομένων προτού γίνει η ανάλυσή τους. «Αυτό επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να συγκρίνουν τα πλοία τους με τον παγκόσμιο στόλο, μετατρέποντας τα δεδομένα τους σε πολύτιμες επιχειρησιακές πληροφορίες», αναφέρει ο κ.Ørbeck- Nilssen.
Ο DNV GL μπορεί στη συνέχεια να λάβει αυτά τα δεδομένα και συνδυάζοντάς τα με πληροφορίες από τις επιθεωρήσεις για να δημιουργήσει ένα ψηφιακό αντίγραφο του πλοίου, σχεδιασμένο έτσι ώστε να έχει τις ίδιες ιδιότητες με το πραγματικό πλοίο. Οι ειδικοί του DNV GL μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό αυτό δίδυμο προκειμένου να βρουν τον καλύτερο σχεδιασμό, να εξετάσουν πώς τα δίκτυα του πλοίου ανταποκρίνονται σε κυβερνοεπιθέσεις, να δοκιμάσουν μέτρα για την βελτίωση της απόδοσης και να προσδιορίσουν πότε χρειάζεται συντήρηση ή αντικατάσταση ο ζωτικής σημασίας εξοπλισμός του πλοίου κατά την διάρκεια ζωής του.
Τέλος, ο νηογνώμονας DNV GL, κατανοώντας την τεράστια αξία των αξιόπιστων δεδομένων, έχει δημιουργήσει την ανοικτή πλατφόρμα δεδομένων Veracity, η οποία έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τις εταιρείες να βελτιώσουν την ποιότητα και να διαχειριστούν την ιδιοκτησία, την ασφάλεια, και την χρήση των δεδομένων τους. Η πλατφόρμα αυτή απευθύνεται σε διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και αφορά την επιλογή και την βελτίωση δεδομένων από αισθητήρες και άλλες πηγές. Οι πελάτες, μέσα από ένα ασφαλές περιβάλλον μπορούν να εμπιστευτούν εμπειρογνώμονες του τομέα και αλγόριθμους προκειμένου να συνδιάσουν και να μετατρέψουν τα δεδομένα τους σε πραγματική αξία. Ένας τομέας στον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορέσει να επωφεληθεί από την πλατφόρμα δεδομένων Veracity στο μέλλον, είναι το γεγονός ότι θα μπορεί να επιτρέπει στους πελάτες να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωση των κυρίων μηχανημάτων και των συστημάτων του πλοίου μέσω Predictive Analytics, καταργώντας την ανάγκη για επιθεωρήσεις ανά συγκεκριμένα διαστήματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο γαλλικός νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) συμμετέχει στο LOWNOISER project, ένα έργο που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, με στόχο τη μείωση…
Το ποσοστό ρεκόρ των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα το 2024 συνέβαλε στην αύξηση σε πρωτοφανή επίπεδα της θερμοκρασίας, ενώ επιτάχυναν το…
Σε νέα παραγγελία για πλοία μεταφοράς αιθανίου προχωρά η Mitsui O.S.K. Lines, τελευταία κίνηση του ιαπωνικού ναυτιλιακού κολοσσού με στόχο την ταχεία εξάπλωσή του…
Δυναμικά συνεχίζεται η σταδιακή ανάκαμψη της ναυλαγοράς των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των LNG carriers μεταφορικής…
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους,…
Την παράδοση ενός ακόμα νεότευκτου ποταμόπλοιου γιόρτασε πρόσφατα η Viking. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 18 Μαρτίου, η εταιρεία κρουαζιέρας παρέλαβε το «Viking Nerthus», στο πλαίσιο…
Καθώς το μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων παραμένει ακόμη θολό και η διαθεσιμότητα της μεθανόλης διαφαίνεται σχετικά χαμηλή, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται ή εμμένουν…
Οι εμπορικές σχέσεις Πεκίνου-Τεχεράνης, με επίκεντρο τις αποστολές ιρανικού αργού σε κινεζικά διυλιστήρια, βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του νέου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ