Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς έφερε ισχυρή θετική νότα για τους ναυτιλιακούς παίκτες στη ναυλαγορά των bulkers. Μετά από μια δύσκολη χρονιά του 2016, δημιουργήθηκε μια σημαντική άνασα που όμως φάνηκε να ανατρέπεται στο δεύτερο τρίμηνο. Μέχρι τις αρχές Ιουνίου οι τιμές spot των πλοίων Capesize μειώθηκαν κάτω από τα 9.000 δολάρια την ημέρα, των Supramax στα 8.000 δολάρια την ημέρα και των Panamax και των Handysize κοντά στα 6.000 δολάρια την ημέρα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Maritime Strategies International (MSI), ειδικότερα, το α΄ τρίμηνο του 2017 η ζήτηση για πλοία Capesize, Panamax και Handymax αυξήθηκαν κατά 25%, 26% και 23% αντίστοιχα μέχρι τα τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου.
Όπως εξηγεί η MSI, τα ικανοποιητικά αποτελέσματα του α΄ τρίμηνου οφειλόταν στη σημαντική αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, των εξαγωγών της Αυστραλίας και των πωλήσεων της Βραζιλίας.
Από τότε όμως η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα έχει υποχωρήσει, επιβραδύνοντας τον όγκο των μεταφορών με πλοία Capesize από ένα μέσο όρο των 159 εκατομμυρίων dwt το α΄ τρίμηνο, σε 149 εκατομμύρια dwt τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Οι μεταφορές άνθρακα από την άλλη αυξήθηκαν στην Κίνα κατά 17% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουάριος-Μάιος, ωστόσο αυτό έχει μικρότερο αντίκτυπο στην αγορά, καθώς η μεγαλύτερη αναλογία άνθρακα μεταφέρεται σε υποπεριοχές με πλοία Panamax χωρητικότητα 65.000-120.000 dwt την ώρα που ο ετήσιος μέσος όρος χωρητικότητας είναι τα 120.000 dwt.
Η MSI προβλέπει για το γ΄ τρίμηνο του 2017 μία περαιτέρω υποχώρηση της ναύλωσης πλοίων ξηρού φορτίου, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα στην Κίνα, καθώς και από τις χαμηλότερες προσδοκίες για τις εξαγωγές σιτηρών των ΗΠΑ.
Επιπλέον, η MSI είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για το δ΄ τρίμηνο του 2017, αναμένοντας μία αναζωπύρωση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, η οποία θα ωθήσει τον μέσο όρο των τιμών ναύλωσης των Capesize στα 14.000 δολάρια την ημέρα.
Οι πρώτες μέρες του Αυγούστου υποστηρίζουν άνοδο της ναυλαγοράς που έρχεται σε αντίθεση με την παραδοσιακή εικόνα της ύφεσης κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Ο δείκτης της ναυλαγοράς BDI έσπασε το ψυχολογικό φράγμα των 1,000 μονάδων και αναμένεται να δούμε αν θα αγγίξει και πάλι το επίπεδο των 1,300 μονάδων που σημειώθηκε στο τέλος του Μαρτίου της φετινής χρονιάς.
Φωτο: Flickr/ Adelaide
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ