Το λιμάνι Ζεεμπρούγκε του Βελγίου, στο οποίο διακινούνται περισσότεροι από 50 εκ. τόνοι εμπορευμάτων το χρόνο, φαίνεται ιδιαίτερα… εκτεθειμένο στις συνέπειες ενός «σκληρού» Brexit, μιας και το 45% της εμπορικής κίνησης που εξυπηρετεί «συνδέεται» άμεσα με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σημειώνεται μάλιστα πως ο Joachim Coens, Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα, έχει χαρακτηρίσει το λιμάνι ως «το Βρετανικό λιμάνι» και όχι τυχαία. Το λιμάνι της Ζεεμπρούγκε εισάγει και εξάγει περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι οποιαδήποτε άλλη πόλη στην Ευρώπη, εκτός του Ρότερνταμ. Πιο συγκεκριμένα, για το έτος 2016, 2,8 εκ. αυτοκίνητα διακινήθηκαν μέσω του λιμένα, εκ των οποίων το 1 εκ. προέρχεται ή προορίζεται για τη βρετανική αγορά.
Με τη Βρετανία να έχει ήδη ξεκαθαρίσει πως θα εγκαταλείψει οριστικά την ευρωπαϊκή τελωνειακή ένωση, τα πράγματα ζορίζουν ακόμη περισσότερο για το βελγικό λιμάνι, καθώς οι τελωνειακοί έλεγχοι στα σύνορα ανάμεσα στην Ε.Ε. και τη Βρετανία, καθώς και οι νέοι τελωνειακοί δασμοί θα καταστήσουν τα βρετανικά προϊόντα «μη- ανταγωνιστικά» για την ευρωπαϊκή αγορά και αναμένεται πως θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορευματικές ροές από και προς την Ευρώπη.
Τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα σε μια στιγμή κατά την οποία η βρετανική παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται στην ανιούσα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε ζενίθ 18ετίας κατά το 2016, με την παραγωγή αυτοκινήτων να αγγίζει τον αριθμό- ρεκόρ των 1,6 εκ. μονάδων. Μάλιστα, κατά τα τελευταία χρόνια, τη Βρετανία έχουν επιλέξει για την κατασκευή ή συναρμολόγηση αυτοκινήτων κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Nissan, η Toyota και η Opel.
Την ανησυχία της Ε.Ε. για τις συνέπειες του Brexit στα ευρωπαϊκά λιμάνια επιβεβαιώνει η προγραμματισμένη επίσκεψη του επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Brexit, Michel Barnier στο λιμάνι της Ζεεμπρούγκε, την Πέμπτη, 6 Ιουλίου. Οι εξελίξεις της επίσκεψης αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα «απαντήσουν» στις ανησυχίες και άλλων ευρωπαϊκών λιμανιών στη βόρεια κυρίως Ευρώπη, τα οποία συνδέονται στενά με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Φωτο: http://portofzeebrugge.be
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε μετά τη βύθιση δύο ρωσικών δεξαμενόπλοιων στα μέσα Δεκεμβρίου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, συνεχίζει…
Aύξηση περίπου μισού δισ. ευρώ (551 εκατομμμύρια ευρώ) κατέγραψαν οι καταθέσεις από νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Νοέμβριο του 2024, αγγίζοντας τα 147,8 δισ. ευρώ,…
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ