Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, όσα πλοία κατηγορίας VLOC (Very Large Ore Carrier) ήταν παλιότερα της μορφής VLCC, δεν οδηγούνται ακόμα σε διάλυση. Παρά το γεγονός πως η μέση ηλικία των πλοίων αυτών είναι τα 23,8 έτη, συνεχίζουν να εκτελούν δρομολόγια όντας απασχολημένα σε μακροχρόνιες ναυλώσεις.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι τα πλοία αυτά συνεχίζουν να αποφέρουν έσοδα και κέρδη και ως εκ τούτου δεν συμφέρει τον πλοιοκτήτη να τα οδηγήσει προς διάλυση. Άλλωστε, σύμφωνα με την BIMCO, η αξία των πλοίων αυτών στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων ισούται με την αξία τους ως προϊόντα διάλυσης. Οπότε δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα η επιλογή της διάλυσης από την στιγμή που εξασφαλίζουν ακόμη έσοδα.
Η μέση ηλικία των VLOCs που πάνε προς διάλυση είναι τα 24,2 έτη. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει πως πολλά πλοία της κατηγορίας αυτής φτάνουν στην ηλικία εκείνη που πρέπει να αποσυρθούν, ενώ σύμφωνα με την BIMCO, ορισμένα από τα πλοία αυτά έχουν ξεπεράσει την προβλεπόμενη ηλικία προς διάλυση.
Συγκεκριμένα, 19 από τα 51 καταγεγραμμένα πλοία κατηγορίας VLOC, που έχουν προκύψει από μετατροπή VLCC, είναι άνω των 24,2 ετών, αντιπροσωπεύοντας το 36% του στόλου των VLOCs.
Σε ό,τι αφορά την τιμή των πλοίων στην αγορά των μεταχειρισμένων σε σχέση με την τιμή στην αγορά των διαλύσεων, όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα, πριν από 6 χρόνια η τιμή των μετατρέψιμων VLOCs στην αγορά των μεταχειρισμένων ήταν υψηλότερη κατά 30% από την τιμή τους στην αγορά των διαλύσεων.
Καθώς όμως τα έσοδα για ένα μέσο πλοίο κατηγορίας Capesize την περίοδο Ιουλίου 2012- Ιανουαρίου 2013 ήταν χαμηλότερα από τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου, η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων έφτασε στα ίδια επίπεδα με την αγορά των διαλύσεων.
Φωτό: chinashipbuilding.cn
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έκρηξη σημειώθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Annika» σήμερα το πρωί, με γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα να υπογραμμίζουν ότι το tanker τυλίχθηκε στις φλόγες όμως ότι και τα…
Η United Airlines ανακοίνωσε επέκταση των εποχικών πτήσεων της με καθημερινές απευθείας συνδέσεις από την Αθήνα προς τις ΗΠΑ για το καλοκαίρι του 2025.…
Η Τουρκία επέβαλε δασμούς αντιντάμπινγκ σε ορισμένες εισαγωγές χάλυβα από την Κίνα, τη Ρωσία, την Ινδία και την Ιαπωνία, σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε…
«Θα περιμένουμε όσο χρειαστεί» είναι το μήνυμα του σωματείου εργαζομένων στην Boeing, που απεργεί εδώ και σχεδόν έναν μήνα, καθώς οι διαπραγματεύσεις με την…
Η χρήση βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ιδιαίτερα στον τομέα των κρουαζιερόπλοιων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών…
Στο πετρέλαιο της Βενεζουέλας στρέφουν την προσοχή τους τα ινδικά διυλιστήρια για την κάλυψη των αναγκών τους τον επόμενο Νοέμβριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος…
Παρά τις πρότερες εκτιμήσεις περί παροδικής ανόδου των ναύλων των containerships ελέω της ολιγοήμερης απεργίας των εργαζομένων σε καίριους λιμένες των ΗΠΑ, η ναυλαγορά…
Καλπάζουν τα κρούσματα χολέρας και δάγκειου πυρετού στο Σουδάν της Αφρικής, προκαλώντας ανησυχία για μια επίμονη υγειονομική κρίση και τη δυνατότητα επέκτασής της σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ