
Το «Color Hybrid», υβριδικό πλοίο ακτοπλοϊκών μεταφορών, κέρδισε το βραβείο για το πλοίο επόμενης γενιάς στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Nor- Shipping 2017». Πρόκειται για ένα πλοίο με μεταφορική ικανότητα 2.000 επιβατών και 500 οχημάτων. Το βραβείο παραδόθηκε στον κ. Trond Kleivdal, CEO της νορβηγικής εταιρείας Color Line, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο το σχέδιο της εταιρείας να ενισχύσει περαιτέρω την θέση της στην επιβατικό τομέα της χώρας.
Το «Color Hybrid», μήκους 120 μ., βρίσκεται υπό ναυπήγηση στα νορβηγικά ναυπηγεία Ulstein Verft και αναμένεται να γίνει η παράδοσή του μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, εφοδιασμένο με μπαταρίες, οι οποίες μπορούν να φορτίζονται, είτε μέσω καλωδίων κατά την αγκυροβόληση του πλοίου σε λιμάνια, είτε μέσω γεννητριών του πλοίου όταν αυτό θα βρίσκεται εν πλω. Η συνολική ισχύς των 5-MWh , παραγόμενη από τις μπαταρίες, θα μπορεί να εφοδιάζει το πλοίο με ενέργεια για ελιγμούς και πλεύση του πλοίου έχοντας ταχύτητα έως και 12 κόμβους, για περίπου 60 λεπτά.
Το πλοίο θα εξυπηρετεί τη γραμμή Sandefjord and Strømstad και πρόκειται να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του μόνο κατά τον κατάπλου και τον απόπλου από τα νορβηγικά φιόρδ. Με τον υβριδικό σχεδιασμό του το πλοίο δεν θα εκπέμπει αέριους ρύπους, οποιασδήποτε κατηγορίας, ενώ θα παράγει πολύ μικρό θόρυβο κατά τις νυχτερινές του προσεγγίσεις στα νορβηγικά φιόρδ.
Το παράδειγμα της Νορβηγίας θα πρέπει να κινητοποιήσει την ελληνική πολιτεία και τις λιμενικές αρχές στα νησιά μας για την δημιουργία υποδομών για τα πλοία της ακτοπλοΐας και την παροχή πράσινης ενέργειας (από θαλάσσια αιολικά πάρκα).
Επιπλέον, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να εκπονήσουν μελέτες και επιχειρηματικά σχέδια για την εγκατάσταση μπαταριών στα υπάρχοντα πλοία ακόμα και αν είναι εις βάρος της ωφέλιμης χωρητικότητάς τους, εφόσον μπορούν να λύσουν με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα των ρύπων από τα νέα καύσιμα, χωρίς να υποστούν την πίεση του θεσμικού πλαισίου στο μέλλον με περαιτέρω περιορισμούς ή υποχρεώσεις.
Φωτό: colorline.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρέστη σήμερα, Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025, στην τιμητική εκδήλωση για τη συνεισφορά της Motor Oil (Ελλάς) στο Πολεμικό…
Επιδείνωση εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας το 2024 καθώς το έλλειμμα του αυξήθηκε στα 15,1 δισ. ευρώ από το 13,9 δισ. ευρώ…
Η Capital Ship Management Corp. (Capital) ολοκλήρωσε με επιτυχία τον πρώτο παγκοσμίως έλεγχο συμβατότητας tanker με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά (OPS)…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εκτίμησε την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου, ότι είναι «πιθανή» η σύναψη νέας εμπορικής συμφωνίας με την Κίνα. Η εξέλιξη αυτή…
Στην περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας τους στον τομέα της άμυνας στοχεύουν Αυστραλία και Παπούα Νέα Γουινέα. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, αξιωματούχοι των δύο…
Υψηλό δύο ετών στις εισαγωγές ντίζελ αναμένεται να καταγράψει η Σιγκαπούρη τον Φεβρουάριο, ελέω της επιβράδυνσης της ζήτησης των γειτονικών χωρών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 40 ετών διαμορφώνεται επί του παρόντος η μέση ηλικία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Arrow…
Στην Ινδία στρέφουν ολοένα και περισσότερο το βλέμμα τους οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών, καθώς η ινδική κυβέρνηση έχει ήδη προαναγγείλει μαζικές επενδύσεις με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ