DRY
Οι προβλέψεις για την αγορά των dry την παρούσα περίοδο επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τους χαμηλούς ναύλους, τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε βασικούς λιμένες και θαλάσσιες περιοχές αλλά και από τις αργίες που υπάρχουν σε αρκετές χώρες της Άπω Ανατολής. Οι ναύλοι στα Capes παραμένουν στα $16.000 ανά ημέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι ναύλοι στα Panamax την περιοχή το Ατλαντικού μειώθηκαν στα $12.000 ανά ημέρα για βραχυχρόνιες ναυλώσεις. Αντιθέτως στην περιοχή του Ειρηνικού και για χρονοναυλώσεις ενός έτους οι ναύλοι έχουν αυξηθεί στα $9.000 ανά ημέρα κυρίως εξαιτίας της αύξησης των εμπορευματικών ροών από και προς τη Ν. Κορέα. Τα Supramax για χρονοναυλώσεις ενός έτους επιτυγχάνουν ναύλους $10.000 ανά ημέρα στην περιοχή του Ατλαντικού και $9.250 στην περιοχή του Ειρηνικού.
WET
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, οι αναλυτές σημείωσαν ότι η Saudi Aramco θα μειώσει τις εξαγωγές προς Ασία τον Ιούνιο κατά 7.000.000 βαρέλια ανά ημέρα. Η Saudi Aramco διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της παραγωγής αργού πετρελαίου με στόχο να στηριχθεί η τιμή του μαύρου χρυσού. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας θα μειωθούν τα φορτία προς Νοτιοανατολική Ασία, Κίνα και Νότια Κορέα κατά 1.000.000 βαρέλια ανά ημέρα αντίστοιχα. Επίσης θα μειώσει κατά 3.000.000 βαρέλια ανά ημέρα τα φορτία προς Ινδία και κατά 1.000.000 βαρέλια ανά ημέρα για την Ιαπωνία. Σε ότι αφορά τους ναύλους, τα Suezmaxes χρονοναυλώνονται για ένα έτος στα $18.500 ανά ημέρα ενώ τα Aframaxes επιτυγχάνουν ναύλο $15.750 ανά ημέρα για την ίδια χρονική περίοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε ομόφωνα μείωση επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης, στο εύρος του 4,50% έως 4,75%, την επομένη της επανεκλογής του…
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ