DRY
Οι προβλέψεις για την αγορά των dry την παρούσα περίοδο επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τους χαμηλούς ναύλους, τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε βασικούς λιμένες και θαλάσσιες περιοχές αλλά και από τις αργίες που υπάρχουν σε αρκετές χώρες της Άπω Ανατολής. Οι ναύλοι στα Capes παραμένουν στα $16.000 ανά ημέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι ναύλοι στα Panamax την περιοχή το Ατλαντικού μειώθηκαν στα $12.000 ανά ημέρα για βραχυχρόνιες ναυλώσεις. Αντιθέτως στην περιοχή του Ειρηνικού και για χρονοναυλώσεις ενός έτους οι ναύλοι έχουν αυξηθεί στα $9.000 ανά ημέρα κυρίως εξαιτίας της αύξησης των εμπορευματικών ροών από και προς τη Ν. Κορέα. Τα Supramax για χρονοναυλώσεις ενός έτους επιτυγχάνουν ναύλους $10.000 ανά ημέρα στην περιοχή του Ατλαντικού και $9.250 στην περιοχή του Ειρηνικού.
WET
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, οι αναλυτές σημείωσαν ότι η Saudi Aramco θα μειώσει τις εξαγωγές προς Ασία τον Ιούνιο κατά 7.000.000 βαρέλια ανά ημέρα. Η Saudi Aramco διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της παραγωγής αργού πετρελαίου με στόχο να στηριχθεί η τιμή του μαύρου χρυσού. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας θα μειωθούν τα φορτία προς Νοτιοανατολική Ασία, Κίνα και Νότια Κορέα κατά 1.000.000 βαρέλια ανά ημέρα αντίστοιχα. Επίσης θα μειώσει κατά 3.000.000 βαρέλια ανά ημέρα τα φορτία προς Ινδία και κατά 1.000.000 βαρέλια ανά ημέρα για την Ιαπωνία. Σε ότι αφορά τους ναύλους, τα Suezmaxes χρονοναυλώνονται για ένα έτος στα $18.500 ανά ημέρα ενώ τα Aframaxes επιτυγχάνουν ναύλο $15.750 ανά ημέρα για την ίδια χρονική περίοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΕΕ της 16ης Ιανουαρίου 2025 διεξήχθησαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Προέδρου. Πρόεδρος εξελέγη ο κύριος Γεώργιος…
Τροποποιητική σύμβαση για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου, 12 μέτρων, με την εταιρεία «Menarini S.p.A» (πρώην Industria Italiana Autobus S.P.A) υπεγράφη από τον…
Στο μισό μειώθηκαν οι πωλήσεις containerships προς διάλυση το 2024, δεδομένου ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς δεν παρακίνησε τους πλοιοκτήτες να «ξεφορτωθούν» τα…
Ένας νέος γύρος αδειοδοτήσεων για την εκκίνηση νέων υπεράκτιων έργων πετρελαίου και φυσικού αερίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα στη Νορβηγία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου…
Το μπαράζ παραγγελιών των προηγούμενων ετών συνεχίζει να μετουσιώνεται σε παραδόσεις πλοίων δίχως σταματημό και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα…
Η ισχυρή σύνδεση των ονομάτων των πλοίων της TOWT με την Ελλάδα έχει καταστεί ήδη εμφανής με την παράδοση των «Anemos» και «Artemis». Η…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η QatarEnergy. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Τετάρτη…
Σε τροχιά ενεργειακής μετάβασης βρίσκεται η Γηραιά Ήπειρος, καθώς οι ΑΠΕ κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι του άνθρακα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ