Στα τέλη του περασμένου χρόνου είχε ανακοινωθεί πως η Maersk και ο γερμανικός οικογενειακός Όμιλος Oetker είχαν καταλήξει σε συμφωνία για την πώληση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) στην δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line.
Πλέον, μετά και το -υπό όρους- πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των αντιμονοπωλιακών Αρχών των ΗΠΑ, η Hamburg Süd θα περάσει υπό τον έλεγχο της Maersk Line, με την τελευταία να καταβάλει ένα ποσό ύψους € 3,7 δις (τοις μετρητοίς) για την εξαγορά της, όπως ανακοινώθηκε και επισήμως προ ολίγων ημερών. Η συναλλαγή εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Μέρος του ποσού που θα καταβληθεί στον γερμανικό οικογενειακό όμιλο Oetker από τη Maersk, έχει ανακοινωθεί πως θα κατευθυνθεί προς τη στήριξη του κλάδου των τροφίμων του γερμανικού Ομίλου αλλά και για έργα ψηφιοποίησης. Από την άλλη, η Maersk αναμένει να προκύψουν ετήσιες συνέργειες της τάξης των 350-400 εκατ. δολαρίων.
Ήδη έχουν αρχίσει και οι πρώτες αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο, με τον Ottmar Gast να αποχωρεί από την θέση του προέδρου του εκτελεστικού συμβουλίου της γερμανικής εταιρείας και να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του προέδρου του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd. Από την άλλη ο Søren Toft, γενικός διευθυντής της Maersk Line, θα γίνει μέλος του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd.
Η Hamburg Süd θα διατηρήσει τις επιχειρηματικές δομές της αλλά και τα εμπορικά της σήματα, με τον Όμιλο Oetker να χάνει σχεδόν το ήμισυ των εσόδων του, που έως τώρα προέρχονταν από τη ναυτιλία, ποσό που εκτιμάται πως αγγίζει τα σχεδόν 12 εκατ. ευρώ.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ