Στις 24.01.2017 το πλοίο m/v Hispania Graeca, με διαχειρίστρια εταιρεία την Angelakos (Hellas) S.A., διέσωσε τέσσερις ναυαγούς ψαράδες νότια της ακτής του νησιού Mindanao στις Φιλιππίνες, οι οποίοι ήταν αβοήθητοι στην θάλασσα για τέσσερις ημέρες.
Το ιστορικό της διάσωσης ξεκίνησε στις 13:15 τοπική ώρα και σε απόσταση 6 μιλίων από το πλοίο, όταν ο υποπλοίαρχος που βρισκόταν σε βάρδια είδε μία αναποδογυρισμένη ψαρόβαρκα, περίπου 18 μίλια από την κοντινότερη ακτή με τέσσερις ψαράδες να κάνουν σήμα στο πλοίο με τα χέρια και κουνώντας κάποια ρούχα που κρατούσαν. Οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες ήταν άνεμοι 6 μποφόρ και κύμα ύψους 2 μέτρων. Άμεσα ενημερώθηκε ο Πλοίαρχος και σήμανε συναγερμός, ενώ το πλοίο ξεκίνησε να προσεγγίζει την αναποδογυρισμένη βάρκα και τους ναυαγούς. Την ίδια ώρα ο Πλοίαρχος ενημέρωσε και τον σταθμό της τοπικής Λιμενικής Αρχής.
Περίπου μισή ώρα αργότερα και οι τέσσερις άνδρες επιβιβάσθηκαν στο πλοίο ταλαιπωρημένοι, πεινασμένοι και διψασμένοι δεδομένου του τετραήμερου αγώνα τους να επιβιώσουν.
Μόλις επιβιβάσθηκαν στο πλοίο τούς δόθηκαν κουβέρτες, φαγητό και νερό, ενώ οι αξιωματικοί του πλοίου έλεγξαν την φυσική τους κατάσταση (πίεση, θερμοκρασία κλπ.)
Τελικά, και περί τις 17:30 τοπική ώρα, οι τέσσερις ψαράδες μετεπιβιβάσθηκαν σε ένα πλωτό σκάφος που είχε στείλει το Λιμενικό και οδηγήθηκαν με ασφάλεια στο πλησιέστερο νησί, Balut.
Σε αυτό το σημείο, είναι ενδιαφέρον να ανατρέξουμε στην ελληνική ιστορία και να τονίσουμε την σημασία που έδιναν οι Έλληνες στο υπέρτατο καθήκον της διασώσεως των ναυαγών. Το 406 π.Χ. διεξήχθη ανάμεσα στους Αθηναίους και τους Σπαρτιάτες μία ναυμαχία -η μεγαλύτερη ποτέ μεταξύ Ελλήνων- στις Αργινούσσες. Οι Αθηναίοι νίκησαν, αλλά με μεγάλες απώλειες σε πλοία και άνδρες.
Μετά την ναυμαχία, ο Αθηναϊκός στόλος επέστρεψε στην Αθήνα. Ωστόσο, οι Αθηναίοι «Στρατηγοί/Ναύαρχοι», αν και νικηφόροι, δικάσθηκαν από την Αθηναϊκή Δημοκρατία, καταδικάσθηκαν και θανατώθηκαν, η δε περιουσία τους δημεύθηκε, διότι μετά την ναυμαχία, και ασχέτως αν στην περιοχή επικρατούσε κακοκαιρία, απέπλευσαν χωρίς να περισυλλέξουν τους ναυαγούς – «ουκ ανείλοντο τούς ναυαγούς». (Ξενοφώντος, Ελληνικά, 1, 7).
Η Διεύθυνση της Angelakos (Hellas) S.A. συνεχάρη τον Πλοίαρχο, τους Αξιωματικούς και το πλήρωμα του m/v Hispania Graeca για την εκπλήρωση του καθήκοντός τους ως ναυτικοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2024, η Πρέσβειρα και Γενική Πρόξενος του Παναμά στην Ελλάδα, Α.Ε. κυρία Julie Lymberopulos Karnakis, είχε την τιμή να παραδώσει…
Τα ποσοστά συγκέντρωσης στον κλάδο ενέργειας αυξάνονται, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ConocoPhillips να ολοκληρώνει την απόκτηση της, επίσης εισηγμένης στο…
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή…
Η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να υποστεί βαρύ πλήγμα σε περίπτωση που νέα περιοριστικά μέτρα κάνουν την εμφάνισή τους στο εμπόριο, μετά και την…
Τα πρόσφατα δεδομένα για τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας προκαλούν θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ζήτησης, μετά από μήνες νωχελικότητας από τη…
Προκλήσεις φέρεται να αντιμετωπίζει η παραγωγή σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωθώντας το International Grains Council (IGC) να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του…
Η προηγμένη τεχνολογία Norsepower Rotor Sails (NPRS) έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία, ενσωματώνοντας την αιολική πρόωση σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου…
Τη στήριξή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας επιβεβαιώνει εκ νέου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα υπουργεία Οικονομικών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ