Ενόψει της 70ης Συνόδου της Ναυτιλιακής Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος του IMO, η νέα σύμπραξη με την ονομασία SEA/LNG υπογράμμισε σε δημόσιες ανακοινώσεις της τη δυνατότητα χρήσης του LNG ειδικά για τη ναυτιλία. Η SEA/LNG είναι μια νέα συνεργασία δυνάμεων η οποία αποτελείται από ναυτιλιακές εταιρείες, λιμάνια, σημαντικούς παρόχους LNG κλπ.
Ο νεοσχηματιζόμενος φορέας εξέδωσε μια επίσημη θέση που παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα χρήσης του LNG ως καύσιμου για τη ναυτιλία και υποστηρίζει την πλήρη υιοθέτηση του Annex VI της MARPOL για την ‘πρόληψη’ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία, τη μείωση των αιωρουμένων σωματιδίων και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ο πρόεδρος της SEA/LNG, Peter Keller, χαρακτήρισε το LNG ως “ένα καθαρό, ασφαλές, πρακτικό και οικονομικά βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία”. Τόνισε επίσης πως “πολλά βήματα έχουν γίνει στον τομέα των υποδομών ώστε να επιτυγχάνεται ο γρήγορος, ασφαλής και οικονομικά αποδοτικός ανεφοδιασμός πλοίων σε LNG σε βασικά παγκόσμια λιμάνια • είτε μειώνοντας την τιμή – κόστος των πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, είτε σε συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές για τη δημιουργία διεθνών και εθνικών κανονισμών για την ενίσχυση των επενδύσεων στον τομέα αυτό”.
Να σημειωθεί ότι σχετικά με το LNG ως καύσιμο, υπάρχουν ήδη 86 πλοία παγκοσμίως που το χρησιμοποιούν ενώ άλλα 95 βρίσκονται στο στάδιο κατασκευής. Τα τελευταία 50 χρόνια, τα πλοία που μεταφέρουν LNG έχουν πραγματοποιήσει διαδρομές συνολικού μήκους άνω των 100 εκ. ναυτικών μιλίων – περίπου 4 χιλιάδες φορές το γύρο της γης- χωρίς κάποιο περιστατικό ασφαλείας να έχει καταγραφεί είτε στη θάλασσα είτε σε λιμάνια, γεγονός που καταδεικνύει την ασφάλεια που μπορεί να επιτευχθεί και στην χρήση του LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ