Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου 2016 αλλά και τις προοπτικές εξέλιξης των αερομεταφορών ο Αντιπρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η AEGEAN μετά την εξαγορά της Olympic Air το 2013, επένδυσε συνειδητά στη στήριξη του τουρισμού προσθέτοντας 4,5 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις ετησίως και πάνω από 50 νέους προορισμούς. Ταυτόχρονα, είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει πάνω από €300 εκ. άμεσα έσοδα σε φορείς τους δημοσίου.
Ανάπτυξη έχει φέρει σε μικρότερο βαθμό και η επένδυση άλλων εταιρειών στην χώρα μας. Η αναπτυξιακή πορεία όμως του τουρισμού και των αερομεταφορέων δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές της Πολιτείας.
Μέσα σε ένα χρόνο ο ΦΠΑ για αερομεταφορές “πέταξε” από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στην χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά περισσότερο από κάθε άλλη λόγω των νησιών.
Παράλληλα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια η πολιτεία και η αγορά έχει αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από ανταγωνιστικά αεροδρόμια της νότιας Ευρώπης. H επέκταση όμως για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί.
Λύσεις υπάρχουν. Η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προς την εταιρία Fraport, με σημαντικό τίμημα για το δημόσιο, δέσμευση των επενδυτών για βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας αλλά και χρεώσεις που υποχρεώνεται να κρατήσει ο επενδυτής σε ανταγωνιστικά επίπεδα, δείχνει ότι υπάρχει δρόμος που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας μας.
Για να συνεχισθεί η ανάπτυξη της AEGEAN αλλά και των άλλων αερομεταφορέων πρέπει να αντιστραφούν τα λάθη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα (ΦΠΑ, κόστος Αθήνας) είτε είναι παλιά είτε είναι πρόσφατα! Αλλιώς, θα έχουμε στασιμότητα ή και υποχώρηση. Η δική μας διάθεση είναι πάντα στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη, αλλά δεν αρκεί».
Φωτό: aegeanair.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο Ε/Γ-Ο/Γ ΙΟΝΙΣ λόγω πρόσκρουσης στο λιμάνι της Σαμοθράκης κατά τη διαδικασία πρόσδεσής του. Το πλοίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο απο το…
Τις σύγχρονες προκλήσεις στη ναυτιλία και τους κύριους άξονες της πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας και την μετάβαση…
Συνέντευξη της Βασιλικής Λαζαράκου, προέδρου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς
Η πολιτική που αναμένεται να χαράξει ο Ντόναλντ Τραμπ θα πονοκεφαλιάσει τις ασιατικές οικονομίες, ή τουλάχιστον αυτή η εκτίμηση αντανακλάται από τις κινήσεις των…
Η πυρηνική τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, θέτοντας τα θεμέλια για τη βιωσιμότητα. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία μεταξύ της Westinghouse…
Καθώς ο νεοεκλεγείς πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μοιάζει αδιάλλακτος όσον αφορά την επιβολή δασμών ακόμα και στις αμερικανικές εισαγωγές πετρελαίου από τον Καναδά…
Σε δυναμική κίνηση ανανέωσης του στόλου της προχωρά η Maersk δεύτερη ισχυρότερη εταιρεία στη ναυτιλία γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης,…
Την εισχώρησή της στην αγορά των Capesizes γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η DryDel με επικεφαλής τον κ. Κώστα Δελαπόρτα. Ειδικότερα, η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ