![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/11/202311211403392870.jpg)
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στην προηγούμενη μας ανασκόπηση είχαμε αναφέρει ότι ο δείκτης BDI βρίσκεται σε πλαγιολίσθηση, την οποία συνέχισε και την προηγούμενη εβδομάδα, με μία ελαφριά τάση ανόδου, η οποία συνεχίζει και οφείλεται στις εισαγωγές Iron Ore και Coal από την Κίνα, γεγονός που αποτυπώνεται και από την θετική πορεία των εσόδων των Capes.
Την Παρασκευή 19 Αυγούστου ο BDI είχε κλείσει στις 682 μονάδες, μειωμένος κατά 122 μονάδες ή 15% περίπου από τα τρέχοντα επίπεδα των 804 μονάδων. Την ίδια ημέρα ο δείκτης των Capes, BCI είχε κλείσει στις 843 μονάδες με το μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 5,846. Στην παρούσα φάση, ο υποδείκτης των Capes βρίσκεται στις 1,566 μονάδες και ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα $ 10,649, σηματοδοτώντας μία αύξηση της τάξης του 95% σε επίπεδα μονάδων και 82% σε επίπεδα μέσου όρου ημερησίων εσόδων.
Αντίστοιχα, την ίδια περίοδο ο υποδείκτης των Panamax (BPI) έχει μειωθεί κατά -9,5% ενώ των Supramax (BSI) και των Handysize (BHSI) έχουν παραμείνει grosso modo στα ίδια επίπεδα. Σε επίπεδα ημερησίων εσόδων, τα έσοδα των Panamax έχουν μειωθεί κατά -9,1% ενώ στα Supramax και στα Handysize σε γενικές γραμμές έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα.
Να επισημάνουμε βέβαια πως αναφορικά με τους 2 μικρότερους τύπους πλοίων, δηλαδή τα Supramax και τα Handysize, η ανοδική τους τάση, με τις γνωστές ενδιάμεσες διακυμάνσεις, είχε ξεκινήσει εδώ και περίπου 3 μήνες, αλλά από τις αρχές Σεπτεμβρίου έχουν εισέλθει σε διορθωτικά πτωτική πορεία.
Αναφορικά με την αύξηση των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα που συντέλεσε και στην αύξηση του υποδείκτη των Capes και κατ’ επέκταση του BDI, να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία των Κινεζικών τελωνειακών αρχών, τον Αύγουστο σε ετήσια βάση οι εισαγωγές παρουσίασαν αύξηση 18%, κλείνοντας συνολικά στους 87,7 εκ. τόνους. Η αύξηση αυτή οφείλεται στη μείωση της εγχώριας παραγωγής και στην στρατηγική κτισίματος αποθεμάτων, σε μία χρονιά που η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος έχει παρουσιάσει αύξηση 40% από τις αρχές του χρόνου.
Σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις από την Citigroup, το απροσδόκητο ράλι στις τιμές του Iron Ore, το οποίο χαρακτηρίζει σαν ένα από τα πιο καυτά εμπορεύματα του 2016, οδεύει προς πτωτική πορεία, προβλέποντας μάλιστα ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους η τιμή του θα κυμανθεί στα $ 51 τον τόνο και για το 2017 στα $ 45 κυρίως λόγω της αυξανόμενης προσφοράς και της αποδυνάμωσης της ζήτησης. Την ίδια άποψη για την πτώση της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος δείχνουν να μοιράζονται και άλλες τράπεζες, όπως η Morgan Stanley και η UBS, οι οποίες σε αναλύσεις τους αναφέρουν και αυτές πως αναμένουν την πτώση της τιμής του εμπορεύματος από τα τέλη του 2016.
Χωρίς αμφιβολία, αν οι ανωτέρω προβλέψεις επαληθευθούν, τότε μαζί με την πτώση των τιμών του Iron Ore θα επέλθει και διόρθωση στην πορεία των εσόδων των Capes και των Panamax και κατ’ επέκταση στην γενικότερη πορεία του Δείκτη.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘DARYA SHREE’ 74.823 DWT (2004 – Hudong Zhonghua) πουλήθηκε πάνω από τα $ 5 εκ.
✏ Στα Ultramax, το ‘JIN HAN’ 61.414 DWT (2011 – Oshima) και το ‘JIN MING’ 61.414 DWT (2010 – Oshima) αγοράστηκαν en bloc από την Tufton Oceanic στα $ 28,5 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘HANJIN LIVERPOOL’ 36.851DWT (2012 – Hyundai Vinashin) και το ‘HANJIN ISABEL’ 36.798 DWT (Hyundai Vinashin) και τα 2 με SS due, πουλήθηκαν σε 2 διαφορετικούς Έλληνες στα $ 8 εκ. και $ 8,3 εκ. αντίστοιχα.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου έλαβε χώρα το 15ο Annual Capital Link Greek Shipping Forum, όπου πληθώρα ναυτιλιακών προσωπικοτήτων συναντήθηκαν και μοιράστηκαν τις απόψεις τους…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ