
Η αγγλο-ολλανδική πολυεθνική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου Shell επιβεβαίωσε σήμερα και επισήμως ότι εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης περιουσιακών της στοιχείων στην Βόρεια Θάλασσα με στόχο να αντλήσει σημαντικά κεφάλαια μέσω αποεπενδύσεων. Η εν λόγω απόφαση της Shell είναι κρίσιμης σημασίας για τα οικονομικά της μεγέθη, καθώς η απόφασή της για εξαγορά της BG Group της στοίχισε από τη ρευστότητά της 10 δισεκατομμύρια δολάρια, οδηγώντας μάλιστα και σε μείωση του αξιόχρεού της από τον οίκο Fitch.
Το σχέδιο πώλησης περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας στην Βόρεια Θάλασσα εντάσσεται σε ένα ευρύτατο πρόγραμμα πώλησης περιουσιακών στοιχείων της από το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της. Όπως ανακοίνωσε ένας εκ των εκπροσώπων της εταιρείας το πρόγραμμα πωλήσεων αναμένεται να αγγίξει το ύψος των 30 δις. δολαρίων, και -με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες- σε αυτό πρόκειται να συμπεριληφθούν επενδύσεις της σε μία σειρά χωρών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Τρινιντάντ έως και την Ινδία.
Σε ό,τι αφορά την Βόρεια Θάλασσα και τα εκεί περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει η Shell αυτά είναι τα εξής: τα πεδία Brent, Curlew, Goldeneye, Gannet complex, Nelson, Pierce, Shearwater, η περιοχή «Shearwater Elgin Area Line», τα πεδία Bacton, Clipper και Leman Alpha, καθώς και αυτά των Armada, Everest, Lomond και Jackdaw.
Με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες το επενδυτικό ταμείο «Neptune oil and gas fund» εξετάζει μία πιθανή αγορά μέρους των περιουσιακών στοιχείων που αναμένεται να πωλήσει η Shell. Μάλιστα, εκπρόσωπος του επενδυτικού ταμείου σε δηλώσεις του ανέφερε ότι το ταμείο σκέπτεται την επένδυση όχι μόνο στα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία της Shell αλλά και σε άλλα που βρίσκονται σε περιοχές της βόρειας Αφρικής και της Ασίας.
Να σημειωθεί ότι ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Shell Simon Henry τόνισε σε δηλώσεις του ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος λειτουργίας της, ενώ αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας περί μείωσης των θέσεων εργασίας της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο, και όχι μόνο στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας.
Φωτό: http://www.shell.co.uk/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου της Nakilat, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Το πρώτο στον κόσμο ρυμουλκό που συνδυάζει τεχνολογίες μπαταρίας και μεθανόλης πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η καρδιά αυτού…
Ένας Περουβιανός ψαράς που πέρασε 95 ημέρες χαμένος στον Ειρηνικό Ωκεανό, τρώγοντας κατσαρίδες, πουλιά και θαλάσσιες χελώνες για να επιβιώσει, επιστρέφει στην οικογένειά του.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ