
Η αγγλο-ολλανδική πολυεθνική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου Shell επιβεβαίωσε σήμερα και επισήμως ότι εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης περιουσιακών της στοιχείων στην Βόρεια Θάλασσα με στόχο να αντλήσει σημαντικά κεφάλαια μέσω αποεπενδύσεων. Η εν λόγω απόφαση της Shell είναι κρίσιμης σημασίας για τα οικονομικά της μεγέθη, καθώς η απόφασή της για εξαγορά της BG Group της στοίχισε από τη ρευστότητά της 10 δισεκατομμύρια δολάρια, οδηγώντας μάλιστα και σε μείωση του αξιόχρεού της από τον οίκο Fitch.
Το σχέδιο πώλησης περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας στην Βόρεια Θάλασσα εντάσσεται σε ένα ευρύτατο πρόγραμμα πώλησης περιουσιακών στοιχείων της από το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της. Όπως ανακοίνωσε ένας εκ των εκπροσώπων της εταιρείας το πρόγραμμα πωλήσεων αναμένεται να αγγίξει το ύψος των 30 δις. δολαρίων, και -με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες- σε αυτό πρόκειται να συμπεριληφθούν επενδύσεις της σε μία σειρά χωρών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Τρινιντάντ έως και την Ινδία.
Σε ό,τι αφορά την Βόρεια Θάλασσα και τα εκεί περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει η Shell αυτά είναι τα εξής: τα πεδία Brent, Curlew, Goldeneye, Gannet complex, Nelson, Pierce, Shearwater, η περιοχή «Shearwater Elgin Area Line», τα πεδία Bacton, Clipper και Leman Alpha, καθώς και αυτά των Armada, Everest, Lomond και Jackdaw.
Με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες το επενδυτικό ταμείο «Neptune oil and gas fund» εξετάζει μία πιθανή αγορά μέρους των περιουσιακών στοιχείων που αναμένεται να πωλήσει η Shell. Μάλιστα, εκπρόσωπος του επενδυτικού ταμείου σε δηλώσεις του ανέφερε ότι το ταμείο σκέπτεται την επένδυση όχι μόνο στα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία της Shell αλλά και σε άλλα που βρίσκονται σε περιοχές της βόρειας Αφρικής και της Ασίας.
Να σημειωθεί ότι ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Shell Simon Henry τόνισε σε δηλώσεις του ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος λειτουργίας της, ενώ αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας περί μείωσης των θέσεων εργασίας της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο, και όχι μόνο στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας.
Φωτό: http://www.shell.co.uk/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ