
Τα ναυπηγεία Nordic Yards παρέδωσαν πρόσφατα στο Ρωσικό υπουργείο Μεταφορών δύο πλοία διάσωσης, που είχαν αναλάβει να κατασκευάσουν, και τα οποία φέρουν το όνομα «Murman» και «Beringov Proliv». Το «Murman» έχει ήδη φτάσει στον ρωσικό λιμένα του Μουρμάνσκ, στον Αρκτικό Ωκεανό, ο οποίος θα αποτελεί την βάση του, ενώ το «Beringov Proliv» έφτασε στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ.
Τα δύο πλοία θα χρησιμοποιηθούν από την Rosmorrechflot (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για τις Θαλάσσιες και Ποτάμιες Μεταφορές της Ρωσίας) σε αποστολές περιπολίας, έρευνας και διάσωσης στο επονομαζόμενο Βορειοανατολικό Πέρασμα, κατά μήκος των ακτών της Σιβηρίας μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τα δύο πανομοιότυπα πλοία έρευνας και διάσωσης, το «Μurman» και το «Beringov Proliv», είχαν παραγγελθεί από το Ρωσικό υπουργείο Μεταφορών το 2012 στο πλαίσιο του ομοσπονδιακού προγράμματος της χώρας με την ονομασία «Ανάπτυξη του Συστήματος Μεταφορών της Ρωσίας (2010-2015)».
Τα δύο πλοία έχουν μήκος 87,75 και πλάτος 18,50 μέτρα, μέγιστο βύθισμα 6,5 μέτρα και μπορούν να σπάσουν πάγο πάχους έως και ένα μέτρο, ενώ μπορούν να αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 1,5 κόμβου. Επιπλέον και τα δύο πλοία θα μπορούν να φιλοξενήσουν πλήρωμα 38 ατόμων, ενώ θα διαθέτουν και ένα ελικοδρόμιο στην πλώρη.
Χάρη στον υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό τους και τη νοσοκομειακή υποδομή τους, τα πλοία Μurman» και «Beringov Proliv», θα είναι σε θέση να εξασφαλίσουν άρτιες συνθήκες ιατρικής περίθαλψης όσων ατόμων διασώζουν κατά τις επιχειρήσεις διάσωσης που θα διενεργούν, ακόμα και κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες.
Πέραν όμως της διάσωσης τα δύο πλοία θα εκτελούν και επιστημονικές έρευνες στην περιοχή του Αρκτικού Ωκεανού, με έμφαση στη μελέτη του θαλάσσιου πυθμένα.
Φωτό: http://www.nordicyards.com/news-and-press.html#fotos-grafiken-logos
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Σε πτώση βρίσκονται τις πρώτες εβδομάδες του 2025 οι παγκόσμιες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος, εν μέσω διαταραχών της προσφοράς και ασθενούς κινεζικής ζήτησης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Το orderbook της διευρύνει η Danaos, με επικεφαλής τον Δρα Ιωάννη Κούστα, τοποθετώντας παραγγελία για την κατασκευή δύο νεότευκτων containerships. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ