Στις 24 Νοεμβρίου και κατά τη διάρκεια της 29ης Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), η Ινδονησία επικύρωσε την Ballast Water Management (BWM) Convention, ένα σημαντικό διεθνή κανονισμό για την προστασία του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία χωρητικότητας εθνικών στόλων που διαθέτει ο ΙΜΟ, η απόφαση της Ινδονησίας να επικυρώσει την BWM Convention έχει ως αποτέλεσμα να πληρούνται πλέον όλες οι προϋποθέσεις προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η συνθήκη, συμπεριλαμβανομένου του κριτηρίου να έχει επικυρωθεί από κράτη-μέλη του ΙΜΟ τα οποία αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 35% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε gt.
Αυτό σημαίνει ότι η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ την 24η Νοεμβρίου 2016. Στόχος της BWM Convention είναι η λήψη μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης επικίνδυνων θαλασσίων οργανισμών, μέσω του θαλασσίου έρματος που μεταφέρουν τα πλοία.
H συγκεκριμένη απόφαση, που προήλθε από την κυβέρνηση της Ινδονησίας, ξάφνιασε τους πάντες. Τα πρώτα σχόλια εστιάζονται ότι συνέβη μετά από πίεση του γγ του Ιμο ο οποίος αποχωρώντας από τη θέση του σε μερικούς μήνες ήθελε να αφήσει πίσω του ως παρακαταθήκη μια ισχυρή σύμβαση στο βιογραφικό του.
Η νέα σύμβαση Ballast Water Management (BWM) Convention, είναι βέβαιο ότι θα φέρει τα πάνω κάτω στις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν περίμεναν τόση άμεση εφαρμογή της νέας διεθνούς νομοθεσίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος containerships αριθμεί 6.150 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 30.412.225 TEUs, με τη θεαματική ανάπτυξη του στόλου το 2024 να αναμένεται να επιμείνει τα…
Σε σταθερά επίπεδα παρέμειναν οι ναύλοι των LPG carriers την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου, αναδεικνύοντας ότι η περίοδος σταθερότητας που έχει…
Μια νέα παραγγελία λαμβάνει χώρα στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries, με τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πιο συγκεκριμένα, η…
Έπειτα από 15 μήνες πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι τέθηκε τελικά σήμερα στις 11:15 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας) σε…
Τελετή ονοματοδοσίας για ένα ακόμα νεότευκτο car carrier της Höegh Autoliners έλαβε χώρα πρόσφατα στον τερματικό Taicang Haitong Auto Terminal στην Κίνα. Το «Höegh…
Το 2024 αποτέλεσε ένα δύσκολο έτος για την αγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να υποχωρούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το…
Η πρόσφατη αποδυνάμωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων έχει οδηγήσει σε εκ νέου στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ