Του Λευτέρη Μαδεντζόγλου
Ο νορβηγικός όμιλος Odfjell δημοσίευσε τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου για το 2015, και σύμφωνα με δηλώσεις της διοίκησης ήταν τα καλύτερα των τελευταίων ετών καθώς προσέγγισαν τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2008.
Το καθαρό αποτέλεσμα για το β’ τρίμηνο του 2015 ήταν $7εκ, σε σύγκριση με ζημίες ύψους $32 του α’ τριμήνου.Η διαφορά οφείλεται κυρίως στα αυξημένα έσοδα από ναύλα και σε χρηματοοικονομικά έσοδα $9 εκ., σε αντίθεση με χρηματοοικονομικά έξοδα $20 εκ. για το πρώτο τρίμηνο. Μια ματιά στην οικονομική έκθεση κάνει φανερή την συγκρατημένη πολιτική εξόδων της εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου, η Odfjell παρουσίασε σταθερή βελτίωση στην αγορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών προϊόντων με υψηλότερες αποδόσεις. Παρόλα αυτά, ο όμιλος κατέβαλε αποζημιώσεις $10 εκ. σχετιζόμενες με πωλήσεις πλοίων, ενώ το πρόγραμμα περικοπής κόστους λειτουργίας και αύξησης αποδοτικότητας δείχνει να έχει αποτελέσματα.
Ο όμιλος επίσης παρουσίασε βελτιωμένα αποτελέσματα από τη διαχείριση τερματικών, με EBITDA για την συγκεκριμένη δραστηριότητα ύψους $18 εκ. για το πρώτο εξάμηνο του 2015, σε σύγκριση με ένα αρνητικό EBIDTA $10 εκ. το πρώτο εξάμηνο του 2014. Η φετινή ισχυρή απόδοση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στα αυξημένα επίπεδα ναύλων στη spot αγορά.
Σχετικά με το πρόγραμμα συρρίκνωσης κόστους που εφαρμόζει ο όμιλος, το λεγόμενο Project-Felix, αναμένεται να οδηγήσει σε ετήσια βελτίωση στο καθαρό αποτέλεσμα κατά $100 εκ. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, τρία πλοία που δραστηριοποιούνταν στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων πουλήθηκαν στην Stolt Nielsen αποδεσμεύοντας τον όμιλο από μια μη αποδοτική απασχόληση.
Ο στόχος των επόμενων ετών για τον όμιλο αφορά πρωτοβουλίες για την αύξηση της αποδοτικότητας του στόλου και πρωτοβουλίες σχετικές με βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Βραχυπρόθεσμα, για το ερχόμενο τρίμηνο, η εταιρεία αναμένει παρόμοια αποτελέσματα λόγω των καλών αποδόσεων στα δεξαμενόπλοια χημικών προϊόντων με μια παράλληλη σταθερή πορεία για τα τερματικά της εξαιτίας εργασιών επέκτασης στο λιμάνι του Rotterdam.
Photo: Odfjell Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ