Η λιμενική αρχή του Port Alberni (PAPA) στον Καναδά, εξετάζει την κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Το έργο προϋπολογισμού ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, αν προχωρήσει, αναμένεται να αποτελέσει το μεγαλύτερο τερματικό σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της χώρας. Ο νέος τερματικός αναμένεται ότι θα προσδώσει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα στην ευρύτερη περιοχή Asia Pacific Canada Gateway και θα μειώσει τη συμφόρηση στις λιμενικές εγκαταστάσεις της ενδοχώρας καθώς σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι φορτηγίδες μπορούν να διέλθουν από τις εκβολές του ποταμού Fraser, δίνοντας την δυνατότητα μεταφοράς φορτίου προς την ενδοχώρα. Σύμφωνα με στέλεχος της PAPA, θα δοθεί η δυνατότητα χρήσης της φυσικής ποτάμιας λεωφόρου που είναι ο ποταμός Fraser και θα εξυπηρετηθούν οι βιομηχανικές περιοχές οι οποίες βρίσκονται βαθιά στην ενδοχώρα, καθώς οι φορτηγίδες λόγω μικρότερου βυθίσματος θα μπορούν να τις προσεγγίσουν.
Ως αποτέλεσμα της δημιουργίας ενός νέου τερματικού, οι φορτωτές μπορούν να επιτύχουν μείωση του χρόνου ταξιδιού μέχρι και 50%. Στις σημερινές συνθήκες τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων προσεγγίζουν δύο λιμάνια, το Seattle ή Tacoma και το Βανκούβερ και συνήθως απαιτούνται 4-5 ημέρες στα λιμάνια για τις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης. Με τον νέο τερματικό σταθμό τα πλοία θα μπορούν να εκφορτώνουν-φορτώνουν σε μία με δύο μέρες και έπειτα να συνεχίζουν να βγαίνουν και πάλι στην θάλασσα. Επιπρόσθετα η ΡΑΡΑ υποστηρίζει ότι θα επιτευχθούν σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Σήμερα οι μεγαλύτεροι τερματικοί σταθμοί στο Βανκούβερ διαχειρίζονται περίπου 2400 εμπορευματοκιβώτια την ημέρα, ενώ οι νέος τερματικός θα μπορεί να έχει την διπλάσια δυνατότητα.
Το έργο βρίσκεται ακόμα στο αρχικό στάδιο του σχεδιασμού και πολλά εμπόδια θα υπάρξουν στην πορεία. Προς το παρόν μία μελέτη σκοπιμότητας είναι απαραίτητη για την περαιτέρω συνέχιση των διαδικασιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας για την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, αποφάσισε σε σημερινή της συνεδρίαση η Εκτελεστική Επιτροπή της…
Μετά από έναν χρόνο έντονης δραστηριότητας στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, το 2025 δεν ξεκίνησε με την ίδια ορμή. Αναλυτικότερα, τον Ιανουάριο που μας…
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%. Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά…
Ο Ναύαρχος Ossama Rabiee, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, πραγματοποίησε πρόσφατα συνάντηση με εκπροσώπους 23 μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών…
Εν μέσω διεθνών ανησυχιών για τις επόμενες κινήσεις του Ντόναλντ Τραμπ στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, η Ιαπωνία φαίνεται να διεκδικεί την εύνοια του…
Στις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης για την αγορά των LPG carriers εστιάζει στην πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το δ΄ τρίμηνο του…
Τις δυνάμεις τους ένωσαν δύο ευρωπαϊκές εταιρείες ναυλομεσιτείας δεξαμενόπλοιων εν μέσω ενός εξελισσόμενου περιβάλλοντος για τη ναυτιλία. Ο λόγος για την ολλανδική Odin-RVB, η…
Στη γιγάντωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της Μαλαισίας σε βάθος τριετίας προσβλέπει η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας Petroliam Nasional Berhad (Petronas). Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ