Χαμόγελα για τα Capesizes παρά την «απουσία» της Κίνας

Χαμόγελα για τα Capesizes παρά την «απουσία» της Κίνας

149
Χαμόγελα για τα Capesizes παρά την «απουσία» της Κίνας

Ετήσια άνοδο 3,8% κατέγραψε ο διά θαλάσσης διακινούμενος όγκος σιδηρομεταλλεύματος το α’ τρίμηνο του έτους εν μέσω προσδοκιών για ισχυρή ζήτηση της Κίνας για την παραγωγή χάλυβα, που όμως δεν επιβεβαιώθηκαν.

«Η προσφορά iron ore αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό από την κινεζική ζήτηση, που μπορεί να οδηγήσει σε πτώση του εμπορίου προσεχώς», σημειώνει ο Filipe Gouveia, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Oι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος συνήθως επιβραδύνονται στις αρχές κάθε έτους λόγω των διαταραχών στις εξορύξεις, που προκαλούνται από τις έντονες βροχοπτώσεις. Ωστόσο, φέτος οι συνθήκες ήταν καλύτερες και η Vale, μία από τις κορυφαίες μεταλλευτικές εταιρείες, αύξησε την παραγωγή κατά 6% σε ετήσια βάση, δίνοντας ώθηση στις εξαγωγές iron ore της Βραζιλίας.

Στην Κίνα, οι προσδοκίες για ισχυρότερη παραγωγή χάλυβα μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά οδήγησαν σε άνοδο των τιμών σιδηρομεταλλεύματος. Ωστόσο, παρά τις εν λόγω προσδοκίες, η παραγωγή χάλυβα αποδυναμώθηκε κατά 3,1% σε ετήσια βάση, ενώ και η εγχώρια εξόρυξη ενισχύθηκε. Κατά συνέπεια, τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκαν και βρίσκονται πλέον στα υψηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2022, σημειώνει η BIMCO.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 73,9% του διά θαλάσσης διακινούμενου όγκου σιδηρομεταλλεύματος κατευθύνεται στην Κίνα, καθώς η ασιατική χώρα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος για την παραγωγή χάλυβα.

Τα Capesizes επωφελήθηκαν από την άνοδο του θαλάσσιου εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, τόσο λόγω των υψηλότερων διακινούμενων όγκων όσο και λόγω των μεγαλύτερων διανυθεισών αποστάσεων μεταξύ Βραζιλίας και Κίνας. Ως αποτέλεσμα, ο δείκτης του Baltic Exchange για τα Capesize 5TC σημείωσε εκρηκτική άνοδο της τάξεως του 165,6% και διαμορφώθηκε στα $24.286/ημέρα, εξηγεί ο Gouveia.

Λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Χάλυβα, που κάνουν λόγο για αύξηση της ζήτησης χάλυβα κατά 1,7%, ο διακινούμενος όγκος iron ore θα μπορούσε να αυξηθεί φέτος κατά 1-2%. Σε αυτό το πλαίσιο και δεδομένου ότι ο στόλος των Capesizes θα αναπτυχθεί κατά 1,4% το 2024, οι ναύλοι θα διατηρηθούν σε καλά επίπεδα, σύμφωνα με την BIMCO.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.