
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διαδρομές πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενδεκτικό παράδειγμα είναι ότι το 2016 το 30% των θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου (15 εκατ. βαρέλια/ημέρα) παγκοσμίως διενεργήθηκε μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας, ενώ το 90% αυτών διέσχισε τα Στενά της Μαλάκκα, τα οποία αποτελούν τη συντομότερη διαδρομή από χώρες της ΒΑ Ασίας προς Αφρική και Περσικό Κόλπο.
Επιπλέον σύμφωνα με στοιχεία της Energy Information Administration (EIA) των ΗΠΑ μέσω των Στενών της Μαλάκκα μεταφέρονται σε ημερήσια βάση 1,4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου με προορισμό την Σιγκαπούρη και την δυτική ακτή της χερσονήσου της Μαλαισίας, όπου διενεργούνται εργασίες διύλισης του πετρελαίου για να παραχθούν πετρελαϊκά προϊόντα.
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπως αναφέρει η πρόσφατη έκθεση της EIA, αποτελεί επιπλέον κύρια εμπορική διαδρομή από τη Μ. Ανατολή. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή αργού πετρελαίου για τη συγκεκριμένη εμπορική διαδρομή, καθώς πολύ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αργού πετρελαίου της χώρας διασχίζει την Νότια Σινική Θάλασσα. Το 2016 εκτιμάται ότι παραπάνω από το ήμισυ των εξαγωγών της Σαουδικής Αραβίας πραγματοποιήθηκαν μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Επίσης μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας πραγματοποιείται το 52% των εξαγωγών αργού πετρελαίου του Ιράν παρά το γεγονός ότι οι αμερικανικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στο Ιράν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαγωγική του δραστηριότητα προς την Ασία και την Ευρώπη.
Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ν. Κορέα αποτελούν τις τρεις πρώτες χώρες των οποίων μεγάλο μέρος των εισαγωγών τους σε πετρέλαιο μεταφέρεται μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας. Το 2016 υπολογίστηκε ότι το 80% των εισαγωγών πετρελαίου στις παραπάνω τρεις χώρες πραγματοποιήθηκε μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ