
Ένας νέος εμπορικός δρόμος δημιουργείται για τις παγκόσμιες προμήθειες ενέργειας μέσω του Αρκτικού Κύκλου καθώς οι ολοένα και υψηλότερες θερμοκρασίες επιφέρουν το λιώσιμο των πάγων, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο ευκολότερο τον διάπλου.
Έτσι λοιπόν ενώ οι περιβαλλοντολόγοι εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την υπερθέρμανση του πλανήτη, οι πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία μεταφέρουν LNG και άλλα εμπορεύματα, αναγκάζονται να αλλάξουν την στρατηγική τους. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα πλοία τους έχουν την δυνατότητα πλέον να μεταφέρουν εμπορεύματα χωρίς την χρήση παγοθραυστικών έχοντας παράλληλα πρόσβαση σε περιοχές αχαρτογράφητες όπως αυτές της Σιβηρίας.
Παράλληλα τα φιλόδοξα σχέδια του Ρώσου Προέδρου Πούτιν για την επέκταση της Ρωσίας στις αγορές φυσικού αερίου αλλά και οι βλέψεις πολλών ενεργειακών κολοσσών όπως της γαλλικής Τotal, της ρωσικής Novatek για την ανάπτυξη τους μέσω του Αρκτικού Κύκλου, φαίνεται πως καθίστανται εφικτά. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός της μείωσης του κόστους για την μεταφορά LNG με τους αγοραστές και τους εμπόρους ανά τον κόσμο να επωφελούνται από το χαμηλότερο αυτό κόστος
Όπως επισημαίνει ο Sergei Balmasov, επικεφαλής του Arctic Logistics Information Office, υπάρχει μια ραγδαία αυξητική τάση για τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρονται μέσω της Βόρειας Θάλασσας και ο λόγος είναι η αύξηση των εξαγωγών LNG.
Οικολόγοι από την πλευρά τους σημειώνουν ότι ο συνωστισμός πλοίων γύρω από τον Αρκτικό Κύκλο θα αυξήσει το επίπεδο εκπομπών επιβλαβών αερίων παρά το γεγονός ότι η διάρκεια των ταξιδιών θα μειωθεί.
Τέλος να σημειωθεί ότι από αρχές του έτους έως τις 15 Ιουλίου, 615 πλοία διέσχισαν την Βόρεια Θάλασσα για την εξυπηρέτηση των δρομολογίων τους με τα 464 (75%) να ανήκουν στο ρωσικό νηολόγιο, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως δημοσίευσε το Forbes. Για ακόμα ένα έτος, σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων και δη εκείνων…
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ