Ένας νέος εμπορικός δρόμος δημιουργείται για τις παγκόσμιες προμήθειες ενέργειας μέσω του Αρκτικού Κύκλου καθώς οι ολοένα και υψηλότερες θερμοκρασίες επιφέρουν το λιώσιμο των πάγων, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο ευκολότερο τον διάπλου.
Έτσι λοιπόν ενώ οι περιβαλλοντολόγοι εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την υπερθέρμανση του πλανήτη, οι πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία μεταφέρουν LNG και άλλα εμπορεύματα, αναγκάζονται να αλλάξουν την στρατηγική τους. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα πλοία τους έχουν την δυνατότητα πλέον να μεταφέρουν εμπορεύματα χωρίς την χρήση παγοθραυστικών έχοντας παράλληλα πρόσβαση σε περιοχές αχαρτογράφητες όπως αυτές της Σιβηρίας.
Παράλληλα τα φιλόδοξα σχέδια του Ρώσου Προέδρου Πούτιν για την επέκταση της Ρωσίας στις αγορές φυσικού αερίου αλλά και οι βλέψεις πολλών ενεργειακών κολοσσών όπως της γαλλικής Τotal, της ρωσικής Novatek για την ανάπτυξη τους μέσω του Αρκτικού Κύκλου, φαίνεται πως καθίστανται εφικτά. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός της μείωσης του κόστους για την μεταφορά LNG με τους αγοραστές και τους εμπόρους ανά τον κόσμο να επωφελούνται από το χαμηλότερο αυτό κόστος
Όπως επισημαίνει ο Sergei Balmasov, επικεφαλής του Arctic Logistics Information Office, υπάρχει μια ραγδαία αυξητική τάση για τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρονται μέσω της Βόρειας Θάλασσας και ο λόγος είναι η αύξηση των εξαγωγών LNG.
Οικολόγοι από την πλευρά τους σημειώνουν ότι ο συνωστισμός πλοίων γύρω από τον Αρκτικό Κύκλο θα αυξήσει το επίπεδο εκπομπών επιβλαβών αερίων παρά το γεγονός ότι η διάρκεια των ταξιδιών θα μειωθεί.
Τέλος να σημειωθεί ότι από αρχές του έτους έως τις 15 Ιουλίου, 615 πλοία διέσχισαν την Βόρεια Θάλασσα για την εξυπηρέτηση των δρομολογίων τους με τα 464 (75%) να ανήκουν στο ρωσικό νηολόγιο, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ