
Η εταιρεία Norsepower Oy Ltd., σε συνεργασία με τη Maersk Tankers, το Energy Technologies Institute (ETI) και τη Shell Shipping & Maritime, ανακοίνωσαν την εγκατάσταση δύο Norsepower Rotor Sails στο πλοίο Maersk Pelican, ένα Long Range 2 (LR2) product tanker της Maersk Tankers.
Τα Rotor Sails είναι μεγάλα, κυλινδρικά ιστία τα οποία περιστρέφονται δημιουργώντας μια διαφορά πίεσης η οποία ωθεί το πλοίο προς τα εμπρός, σύμφωνα με το φαινόμενο Magnus. Τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία θα παρέχουν βοηθητική πρόωση η οποία θα βασίζεται στην αιολική ενέργεια, με αποτέλεσμα να βελτιστοποιείται η απόδοση του καυσίμου, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης και των σχετικών εκπομπών κατά ένα αναμενόμενο ποσοστό της τάξης του 7-10% στις συνήθεις θαλάσσιες διαδρομές.
Τα εν λόγω ιστία, τα οποία αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο με ύψος 30 μέτρα και διάμετρο 5 μέτρα, έχουν ήδη περάσει από αυστηρές δοκιμές στην ξηρά, όπου εξετάστηκαν ως προς την απόδοση και τις μηχανικές τους ιδιότητες, και αποτελούν τα πρώτα Rotor Sails τα οποία παίρνουν έγκριση από νηογνώμονα με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε product tanker. Στη συνέχεια πρόκειται να πραγματοποιηθούν εκτεταμένες μετρήσεις και να γίνει αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εν λόγω ιστίων, προκειμένου να εξεταστεί η μακροπρόθεσμη οικονομική και τεχνική βιωσιμότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες από την ομάδα επιδόσεων πλοίων του Lloyd’s Register (LR) θα συλλέξουν και θα αναλύσουν τα δεδομένα επιδόσεων κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης, για να εξασφαλίσουν μια αμερόληπτη αξιολόγηση προτού δημοσιευθούν σχετικές τεχνικές και επιχειρησιακές πληροφορίες καθώς και μελέτες επιδόσεων.
Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ