
Tα στοιχεία της για την δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) για τον μήνα Μάιο εξέδωσε την Τρίτη 17 Ιουλίου η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Συγκεκριμένα η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκε τον Μάιο του 2018 κατά 0,6%, συγκριτικά με τον Μάιο του προηγούμενου έτους, ενώ σημείωσε μεταβολή +0,2% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Παράλληλα όπως αναπαριστάται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Μάιο σημείωσε μείωση της τάξεως του 2,2%, συγκριτικά με τον Μάιο του 2017, ενώ αύξηση κατά 0,2% σημειώθηκε επίσης κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Το Γράφημα 1 που παρατίθεται παρακάτω δείχνει την πορεία της Δύναμης και της Ολικής Χωρητικότητας των ελληνικών εμπορικών πλοίων (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση από τον Ιανουάριο του 2016 έως και τον Μάιο του 2018.
Αντίστοιχα ο Πίνακας 1 αναπαριστά τη μεταβολή στη Δύναμη και στην Ολική Χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου (100 ΚΟΧ και άνω) τον Μάιο του 2016, του 2017 και του 2018.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι χρόνο με τον χρόνο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων μειώνεται καθώς τον Μάιο του 2016 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 473 φορτηγά πλοία, τον Μάιο του 2017 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 7,4% στα 438, ενώ τον Μάιο του 2018 ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κινήθηκε στα 423, μειωμένος κατά 3,4% σε ετήσια βάση.
Αντίθετη πορεία φαίνεται πως ακολουθούν τα επιβατηγά πλοία καθώς τον Μάιο του 2016 ο αριθμός τους ανήλθε στα 617, τον Μάιο του 2017 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 3,1% στα 636, ενώ τον φετινό Μάιο ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαρίθμησε 656 επιβατηγά πλοία παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 3,1% σε σχέση με τον περσινό Μάιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ