![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/05/202405020737379872.jpg)
Ίσως μια από τις πιο πολυαναμενόμενες και ενδιαφέρουσες συζητήσεις διοργάνωσε την πρώτη μέρα των Ποσειδωνίων ο Αμερικανικός Νηογνώμονας ABS στον Φάρο του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με θέμα το μέλλον της αγοράς LNG. Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι τοποθετήσεις των τριών Ελλήνων πλοιοκτητών που παρουσίασαν τις προκλήσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και στο διεθνοποιημένο περιβάλλον του LNG.
Ο κ. Γιώργος Προκοπίου για το μέλλον δήλωσε ότι σε ένα γενικό πλαίσιο, οποιοδήποτε εμπόρευμα είναι οικονομικό πάντα καταναλώνεται, οπότε μάλλον έρχονται καλύτερες μέρες για τη συγκεκριμένη αγορά. Τόνισε, ωστόσο, ότι είναι μια αγορά που απαιτεί πολύ μεγάλα κεφάλαια με συγκεκριμένες αποδόσεις επί των επενδύσεων. Πρέπει να λάβουμε όμως υπόψη ότι εισέρχονται συνεχώς καινούργιοι πλοιοκτήτες οι οποίοι επενδύουν σε νέα πλοία άρα αυξάνουν τον ανταγωνισμό, ο οποίος είναι και η ραχοκοκαλιά της εξέλιξης για όλους τους κλάδους. Ο κ. Προκοπίου δήλωσε ότι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός είναι πάντα συνώνυμος με την πρόοδο αλλά στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου οι ναυλωτές εστιάστηκαν περισσότερο στην τιμή παρά στην ποιότητα, στέλνοντας λάθος μηνύματα στις διεθνείς αγορές.
Αναφερόμενος στη στρατηγική της εταιρείας του δήλωσε ότι η καινοτομία και η εξειδίκευση είναι σημαντικότατοι παρονομαστές και στη συγκεκριμένη αγορά και για αυτό το λόγο ο συγκεκριμένος πλοιοκτήτης εστίασε στην υψηλή τεχνολογία που υιοθέτησε η εταιρεία του για τους πλόες στις Βόρειες Θάλασσες.
Για το μέλλον ο κ. Προκοπίου θεωρεί ότι οι ναυλωτές θα προτιμήσουν πλοία που θα μπορούν να διεξάγουν εμπορικές δραστηριότητες σε όλα τα λιμάνια του κόσμου ενώ επεσήμανε ότι υπάρχει χώρος για τη δραστηριοποίησή και στη spot αγορά ορισμένων πλοίων. Ο κ. Προκοπίου τόνισε ότι η αγορά των δεξαμενοπλοίων απαιτεί υψηλά πρότυπα ποιότητας και αυτό είναι μονόδρομος, ειδικά για την αγορά των LNG, που όμως παρατηρείται ότι ορισμένα πλοία ακόμα και 40 ετών δεν έχουν αποσταλεί προς διάλυση.
Ο κ. Peter Livanos επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη αγορά έχει τη μοναδικότητά της όμως η κυκλικότητα και της συγκεκριμένης ναυλαγοράς είναι αναπόφευκτη. Ωστόσο, στάθηκε αισιόδοξος για την βραχυπρόθεσμη ανάκαμψη των ναύλων και πιο συγκρατημένος για τη μεσο-μακροπρόθεσμη πορεία τους. Ο επικεφαλής της GasLog τόνισε ότι δεν πιστεύει και δεν υιοθετεί στρατηγικές ριψοκίνδυνων εκτιμήσεων και τζόγου, ενώ η εταιρεία του στηρίζεται σε μεσο-μακροπρόθεσμες συνεργασίες με ναυλωτές. Επισημαίνοντας τα αυξανόμενα προβλήματα συνωστισμού στο κανάλι του Παναμά φάνηκε σαφής τονίζοντας ότι οι ναυλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι σε λίγο καιρό επειδή η κίνηση των πλοίων θα αυξάνει δραματικά, με αποτέλεσμα μόνο ένας συγκεκριμένος αριθμός LNG carriers θα μπορεί να διέρχεται από το κανάλι.
Ο κ. Ι. Αγγελικούσης τόνισε ότι η εστίαση σε βέλτιστες πρακτικές και οι μακροπρόθεσμες συνεργασίες εξασφαλίζουν μια ασφαλή επιτυχία για τις εταιρείες που θέλουν να εστιαστούν στη συγκεκριμένη αγορά. “Ένας σωστός operator δεν έχει τίποτα να φοβηθεί”, δήλωσε κατηγορηματικά. Ο κ. Αγγελικούσης επεσήμανε ότι αν και έχει στο παρελθόν παραγγείλει πλοία στηριζόμενος σε εκτιμήσεις της αγοράς, η τάση της εταιρείας είναι να παραγγέλνει μόνο αν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις και σίγουρες συνεργασίες.
Μιλώντας για τις προβλέψεις του για την αγορά του LNG ο κ. Αγγελικούσης ανέφερε ότι η καθίζηση εμφανίστηκε στις αρχές του 2016 και ότι από τότε υπάρχει σταθερά διαρκής βελτίωση που ωστόσο επηρεάζεται ενίοτε από την εκάστοτε εποχικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Αγγελικούσης εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος για τους ναύλους κατά τους επόμενους χειμερινούς μήνες, αλλά και για το άμεσο μέλλον.
Αναφορικά με το κανάλι του Παναμά, ο κ. Αγγελικούσης δήλωσε ότι το συγκεκριμένο πέρασμα εμφανίζει ήδη συμφόρηση για την οποία η ναυτιλία θα πρέπει να είναι ίσως ευγνώμων.
Ο κ. Christopher J. Wiernicki, CEO του ABS, απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις εστιάστηκε στις τεχνολογικές απαιτήσεις και προκλήσεις του μέλλοντος ενώ αναφέρθηκε ότι ειδικά σε αυτόν τον κλάδο οι τεχνολογίες αιχμής θα οδηγήσουν τις εξελίξεις.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βιομηχανία ενδυμάτων του Μπανγκλαντές παραπαίει, μετά την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας και διακοπής των επικοινωνιών από τις Αρχές, στο πλαίσιο της φονικής καταστολής των…
Καμία σημαντική μεταβολή δεν φέρεται να καταγράφεται στη ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία «απολαμβάνει» ένα διάλειμμα μετά την επίμονη εικόνα αγοράς δύο ταχυτήτων,…
Στο πλαίσιο εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, η Maersk Line Limited, θυγατρική του liner κολοσσού, συμφώνησε με το Υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ να αλλάξει την πολιτική…
Το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για περισσότερα από 200…
Η εταιρεία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. σε συνεργασία με την ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε. ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και…
Τελετή ονοματοδοσίας έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα στο ναυπηγείο Geoje Island στη Νότια Κορέα για τα δύο νεότευκτα της Maran Gas «Maran Gas…
Οριακή άνοδο της τάξης του 0,5% κατέγραψε τον Ιούνιο η παραγωγή χάλυβα των 71 χωρών που αναφέρουν τα δεδομένα τους στη Διεθνή Ένωση Χάλυβα.…
Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ