Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Oι πρωταθλητές της ελληνικής ναυτιλίας

Oι πρωταθλητές της ελληνικής ναυτιλίας

Email
LinkedIn
Facebook
X

Εν όψει των Ποσειδωνίων, τα οποία αναμένεται να συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας για ακόμη μία φορά, η Vessels Value παρουσιάζει ορισμένα άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την ελληνική ναυτιλία και τους Έλληνες πρωταγωνιστές της, που διατηρούν σταθερά τα πρωτεία στην διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.

Σύμφωνα με την VesselsValue ο Γιάννης Αγγελικούσης, παραμένει ο πλέον ισχυρός Έλληνας πλοιοκτήτης με τη συνολική αξία του στόλου όλων των εταιρειών του ομίλου του (129 πλοία) να αγγίζει τα $7,60 δις. Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο Γ. Οικονόμου με τη συνολική αξία του στόλου των εταιρειών συμφερόντων του $7,17 δις (142 πλοία) και στην τρίτη ο Γ. Προκοπίου με αξία στόλου $5,63 δις (119 πλοία). Την τέταρτη και πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι Π. Λιβανός και Ν. Μαρτίνος, με την αξία των στόλων που διαχειρίζονται να αγγίζει τα $2,70 (21 πλοία) και $2,49 δις (86 πλοία), αντιστοίχως.

Κατά την Vessels Value, το πλοίο του ελληνόκτητου στόλου με την μεγαλύτερη εμπορική αξία είναι το LNG tanker «Fedor Litke», αγγίζοντας τα $277,54 εκ. Το πλοίο βρίσκεται υπό την διαχείριση της Dynagas Holding Ltd, ναυπηγημένο το 2017 στη Νότια Κορέα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Vessels Value παγκόσμιος πρωταθλητής, με βάση την αξία του στόλου, αναδεικνύεται η Ελλάδα. Συγκεκριμένα η αξία του ελληνόκτητου στόλου αγγίζει τα $99,82 δις, ενώ την κορυφαία τριάδα συμπληρώνουν ο Κινεζικός Δράκος με αξία στόλου στα $91,70 δις και η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου με αξία στόλου στα $89,27 δις. Σε απόσταση ακολουθούν οι στόλοι της Νορβηγίας, των ΗΠΑ, της Σιγκαπούρης, της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Νότιας Κορέας.

Την δεσπόζουσα θέση της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι καταδεικνύει και το γεγονός, ότι την τελευταία διετία οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η αξία των οποίων αγγίζει συνολικά τα $ 8,92 δις, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα.

Χωρίς τίτλο

Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία των νεότευκτων πλοίων να αγγίζει τα $7,70 δις, ενώ ακολουθεί η Κίνα με αξία στα $6,58 δις.

Πέραν των νεοναυπηγηθέντων, το ελληνικό χρώμα κυριαρχεί και στα στοιχεία αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει την τελευταία διετία συνολικά 582 μεταχειρισμένα πλοία, αξίας $8,53 δις και συνολικής χωρητικότητας 26.241.517 gt.

 

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

«Κομφούζιο» στο Μπαγκλαντές με τις θαλάσσιες μεταφορές σε πρώτο πλάνο

Η βιομηχανία ενδυμάτων του Μπανγκλαντές παραπαίει, μετά την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας και διακοπής των επικοινωνιών από τις Αρχές, στο πλαίσιο της φονικής καταστολής των…

Συνεργασία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. και ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε για έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και αυτοματισμού

  Η εταιρεία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. σε συνεργασία με την ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε. ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και…

Νέο βήμα ψηφιοποίησης για τον λιμένα Θεσσαλονίκης

Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }