Το International Transport Forum του OECD παρουσίασε μία έκθεση αναφορικά με τους τρόπους που μπορούν να συμβάλλουν σε εξάλειψη σχεδόν των αέριων ρύπων από τη ναυτιλία.
Με αφορμή την επικείμενη σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO, το International Transport Forum παρουσιάζει εναλλακτικές επιλογές οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα έως και 95% μέχρι το 2035, συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα.
Ένας τρόπος είναι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία, τα βιοκαύσιμα αλλά και η συμπληρωματική χρήση φυσικών ή συνθετικών καυσίμων όπως η αμμωνία, το υδρογόνο και η μεθανόλη. Επίσης μελέτες έχουν δείξει ότι η αντίσταση του αέρα και η ηλεκτρική πρόωση μπορούν να συμβάλλουν σε μείωση των αέριων ρύπων από τα πλοία.
Μία άλλη επιλογή είναι η χρήση τεχνολογικών καινοτομιών κατά τη διαδικασία ναυπήγησης ή μετασκευής των πλοίων, όπως κάποιες βελτιώσεις στον σχεδιασμό του κύτους του πλοίου και η εγκατάσταση βολβοειδούς πλώρης.
Επίσης οι βελτιώσεις στη λειτουργία των πλοίων, όπως η μείωση του ορίου ταχύτητάς τους, μπορεί να συμβάλλουν από τη μεριά τους στη μείωση των αέριων ρύπων από τα πλοία.
Η έκθεση του International Transport Forum επισημαίνει ότι χρειάζεται μια στοχευμένη δράση από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και άλλων αερίων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την προώθηση των απαιτούμενων ενεργειών.
Ο κ. Olaf Merk, ports and shipping expert του International Transport Forum, ανέφερε ότι είναι αναγκαία μία σαφής καθοδήγηση από τις κυβερνήσεις προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση προς μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JEON HEON-KYUN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2024, η Πρέσβειρα και Γενική Πρόξενος του Παναμά στην Ελλάδα, Α.Ε. κυρία Julie Lymberopulos Karnakis, είχε την τιμή να παραδώσει…
Τα ποσοστά συγκέντρωσης στον κλάδο ενέργειας αυξάνονται, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ConocoPhillips να ολοκληρώνει την απόκτηση της, επίσης εισηγμένης στο…
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή…
Η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να υποστεί βαρύ πλήγμα σε περίπτωση που νέα περιοριστικά μέτρα κάνουν την εμφάνισή τους στο εμπόριο, μετά και την…
Τα πρόσφατα δεδομένα για τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας προκαλούν θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ζήτησης, μετά από μήνες νωχελικότητας από τη…
Προκλήσεις φέρεται να αντιμετωπίζει η παραγωγή σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωθώντας το International Grains Council (IGC) να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του…
Η προηγμένη τεχνολογία Norsepower Rotor Sails (NPRS) έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία, ενσωματώνοντας την αιολική πρόωση σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου…
Τη στήριξή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας επιβεβαιώνει εκ νέου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα υπουργεία Οικονομικών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ