Η VesselsValue εξέδωσε το ετήσιο World Fleet Values Ranking, αναφορικά με την αξία του στόλου της κάθε χώρας.
Πρώτος στην κατάταξη είναι ο ελληνόκτητος στόλος, η αξία του οποίου ανέρχεται σε $100 δις περίπου, αποτελώντας μία ακόμη απόδειξη για την υπεροχή και την δυναμική παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο.
Πιο αναλυτικά η αξία των δεξαμενόπλοιων ελληνικών συμφερόντων ανέρχεται σε $36 δις, ακολουθώντας τα bulkers με $35,75 δις και τα πλοία μεταφοράς LNG με $13,5 δις. Σε παγκόσμια βάση οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 19% της αξίας του παγκόσμιου στόλου, ενώ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι ο διεθνής οίκος της VesselsValue αναφέρει πως οι Έλληνες θα συνεχίζουν κατέχουν την πρωτοκαθεδρία στο άμεσο μέλλον.
Μετά την Ελλάδα, η Ιαπωνία αποτελεί την χώρα με τον δεύτερο μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως. Η αξία του στόλου της χώρας ανέρχεται σε $89 δις, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στα bulk carriers και στα πλοία μεταφοράς LNG. Η Ιαπωνία διαθέτει μάλιστα τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως ως προς τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ($14,58 δις).
Η τρίτη στην σειρά χώρα με τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως είναι η Κίνα, αγγίζοντας τα $84 δις. Η οικονομική ανάπτυξη που έχει σημειωθεί στην χώρα από το 2000 και μετά έχει συμβάλει σημαντικά και στη ναυτιλιακή δραστηριότητά της, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση του ιδιόκτητου στόλου της τις επόμενες δεκαετίες, με την μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ($29,38 δις).
Την δεκάδα με τις χώρες που κατέχουν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως συμπληρώνουν οι ΗΠΑ με $46,96 δις, η Νορβηγία με $42,85 δις, η Σιγκαπούρη με $44,91 δις, η Γερμανία με $33,28 δις, το Ηνωμένο Βασίλειο με $28,12 δις, η Νότια Κορέα με $24,46 δις και η Δανία με $23,72 δις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κινεζική ζήτηση αργού πετρελαίου έχει παραμείνει νωχελική το 2024, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. Με αφορμή το γεγονός αυτό,…
Επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα (αυξημένες κατά 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο σχέδιο) για την επέκταση του δικτύου διανομής…
Ολοκληρώθηκαν, την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, με απόλυτη επιτυχία οι επικίνδυνες εργασίες κατάσβεσης των 18 εστιών πυρκαγιών που έκαιγαν επί του υπό ελληνική σημαία ελληνόκτητου…
Τη συγχώνευση τριών θυγατρικών της, που είναι υπεύθυνες για τη ναυτική τεχνολογία και τη ναυπηγική, και συγκεκριμένα τις MOL Marine & EngineeringCo., Ltd., MOL…
Στην παγκόσμια οικονομία, μέσα από το πρίσμα της ναυτιλίας, εστιάστηκαν σε σημαντικό βαθμό οι ομιλητές της πρώτης ενότητας του τριήμερου συνεδρίου που διοργανώνει το…
Ο κυκλώνας Μίλτον, που χαρακτηρίζεται «εξαιρετικά επικίνδυνος» και κατατάχθηκε πλέον στη μέγιστη κατηγορία, αναμένεται να περάσει σήμερα σε κοντινή απόσταση από τη χερσόνησο Γιουκατάν,…
Ένα νέο υδάτινο κανάλι έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στο εμπόριο μεταξύ Γαλλίας, Βελγίου και Ολλανδίας. Ο λόγος για το Seine-Nord Europe Canal (SNEC),…
Οι πρόσφατες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή έχουν οδηγήσει σε άνοδο τις τιμές πετρελαίου, οι οποίες δεν αναμένεται να υποχωρήσουν σύντομα, καθώς τα σενάρια περαιτέρω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ